|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
J. Piaget`nin ahlak gelişim kuramı ve din eğitimi
|
K1, s. 17-45.
|
|
2
|
Kohlberg`in ahlak gelişim kuramı ve din eğitimi
|
K1, s. 47-92.
|
|
3
|
E. Erikson`un kişilik gelişim kuramı ve din eğitimi
|
K1, s. 93-147.
|
|
4
|
Ahlak`ın öğretilebilirliği
|
K1, s. 148-176.
|
|
5
|
Ahlak gelişimini etkileyen faktörler
|
K1, s. 177-201.
|
|
6
|
Ahlak gelişim kuramlarının din eğitimi öğretimi açısından önemi
|
K1, s. 202-227.
|
|
7
|
Gilligan, R. Goldman`ın dini düşünce gelişim kuramı I
|
K1, s. 229-265.
|
|
8
|
Gilligan, R. Goldman`ın dini düşünce gelişim kuramı II
|
K1, s.266-292.
|
|
9
|
J. Fowler`in inanç gelişim kuramı ve din eğitimi
|
K1, s. 293-350.
|
|
10
|
Freud`un tanrı tasavvuru kuramı ve din eğitimi
|
K1, s. 351-374.
|
|
11
|
Nesne ilişkileri ve bağlanma kuramına göre tanrı tasavvuru ve din eğitimi
|
K1, s. 375-398.
|
|
12
|
Bilişsel yaklaşım çerçevesinde tanrı tasavvuru ve din eğitimi
|
K1, s. 399-450.
|
|
13
|
Oser-Gmünder`e göre dini gelişim kuramları ve din eğitimi
|
K1, s. 451-475.
|
|
14
|
Kültürel ve coğrafi vb. farklar açısından Tanrı tasavvurlarının irdelenmesi ve din eğitimi; Dini gelişim kuramlarının din eğitimi ve öğretimine katkısı ve önemi
|
K1s. 476-486.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
DR. ZEYNEP YÜKSEL
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Ar.Gör Murat Kaya
|
|
Kaynaklar
|
K1:Senemoğlu, N.(2005) Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara.
|
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Karaca. (2007) Dini Gelişim Teorileri, Dem yayınları, İstanbul.
|
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, J. Piaget, Kolberg ve Erikson`un ahlak gelişimi kuramlarını tanıtmak; dini düşünce ve inanç gelişim kuramlarının analiz ettirmek ve Tanrı tasavvuru kuramlarını değerledirtmek ve tüm bu kuramların din eğitimi ve öğretimi açısından önemini yorumlattırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Niçin ve nasıl bir din eğitimi sorusuna yönelik bilimsel veriler bağlamında kuramsal bir bakış kazanmak.
Din eğitiminin kuramsal temellerine ilişkin alanda yapılan tartışmaların Dayandığı kavramsal çerçeve hakkında bilgi sahibi olmak ve alana katkıda bulunmak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir
|
4
|
|
2
|
Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
|
4
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
5
|
|
5
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
-
|
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
|
7
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
-
|
|
8
|
Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
|
9
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
5
|
|
10
|
Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
|
11
|
Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
|
12
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
|
13
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|
|
14
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
5
|
|
15
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
4
|