ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    DİN VE AHLAK GELİŞİMİ KURAMLARI VE DİN EĞİTİMİ FDB517 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Din ve ahlak gelişimi kuramlarını değerlendirir.
    2-Öğrendiği kuramların benzer ve farklı yönlerini karşılaştırır.
    3-Öğrendiği kuramların din öğretimi açısından gerekliliğini değerlendirir.
    4-Örgün ve yaygın din öğretimi programlarında ve uygulamalarında din ve ahlak gelişimi kuramlarının etkisini tartışır.
    5-Bilimsel çalışmaların yazılması, sunulması ve yayınlanması konusunda bilinç geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2031648
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 J. Piaget`nin ahlak gelişim kuramı ve din eğitimi K1, s. 17-45.
    2 Kohlberg`in ahlak gelişim kuramı ve din eğitimi K1, s. 47-92.
    3 E. Erikson`un kişilik gelişim kuramı ve din eğitimi K1, s. 93-147.
    4 Ahlak`ın öğretilebilirliği K1, s. 148-176.
    5 Ahlak gelişimini etkileyen faktörler K1, s. 177-201.
    6 Ahlak gelişim kuramlarının din eğitimi öğretimi açısından önemi K1, s. 202-227.
    7 Gilligan, R. Goldman`ın dini düşünce gelişim kuramı I K1, s. 229-265.
    8 Gilligan, R. Goldman`ın dini düşünce gelişim kuramı II K1, s.266-292.
    9 J. Fowler`in inanç gelişim kuramı ve din eğitimi K1, s. 293-350.
    10 Freud`un tanrı tasavvuru kuramı ve din eğitimi K1, s. 351-374.
    11 Nesne ilişkileri ve bağlanma kuramına göre tanrı tasavvuru ve din eğitimi K1, s. 375-398.
    12 Bilişsel yaklaşım çerçevesinde tanrı tasavvuru ve din eğitimi K1, s. 399-450.
    13 Oser-Gmünder`e göre dini gelişim kuramları ve din eğitimi K1, s. 451-475.
    14 Kültürel ve coğrafi vb. farklar açısından Tanrı tasavvurlarının irdelenmesi ve din eğitimi; Dini gelişim kuramlarının din eğitimi ve öğretimine katkısı ve önemi K1s. 476-486.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu DR. ZEYNEP YÜKSEL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Ar.Gör Murat Kaya
    Kaynaklar K1:Senemoğlu, N.(2005) Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1: Karaca. (2007) Dini Gelişim Teorileri, Dem yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Dersin amacı, J. Piaget, Kolberg ve Erikson`un ahlak gelişimi kuramlarını tanıtmak; dini düşünce ve inanç gelişim kuramlarının analiz ettirmek ve Tanrı tasavvuru kuramlarını değerledirtmek ve tüm bu kuramların din eğitimi ve öğretimi açısından önemini yorumlattırmaktır.
    Dersin İçeriği Niçin ve nasıl bir din eğitimi sorusuna yönelik bilimsel veriler bağlamında kuramsal bir bakış kazanmak. Din eğitiminin kuramsal temellerine ilişkin alanda yapılan tartışmaların Dayandığı kavramsal çerçeve hakkında bilgi sahibi olmak ve alana katkıda bulunmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir 4
    2 Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. -
    4 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 5
    5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. -
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. 5
    10 Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    14 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 5
    15 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster