ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    DİN VE AHLAK GELİŞİMİ KURAMLARI VE DİN EĞİTİMİ FDB517 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Din ve ahlak gelişimi kuramlarını değerlendirir.
    2-Öğrendiği kuramların benzer ve farklı yönlerini karşılaştırır.
    3-Öğrendiği kuramların din öğretimi açısından gerekliliğini değerlendirir.
    4-Örgün ve yaygın din öğretimi programlarında ve uygulamalarında din ve ahlak gelişimi kuramlarının etkisini tartışır.
    5-Bilimsel çalışmaların yazılması, sunulması ve yayınlanması konusunda bilinç geliştirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu DR. ZEYNEP YÜKSEL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Ar.Gör Murat Kaya
    Kaynaklar K1:Senemoğlu, N.(2005) Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1: Karaca. (2007) Dini Gelişim Teorileri, Dem yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Dersin amacı, J. Piaget, Kolberg ve Erikson`un ahlak gelişimi kuramlarını tanıtmak; dini düşünce ve inanç gelişim kuramlarının analiz ettirmek ve Tanrı tasavvuru kuramlarını değerledirtmek ve tüm bu kuramların din eğitimi ve öğretimi açısından önemini yorumlattırmaktır.
    Dersin İçeriği Niçin ve nasıl bir din eğitimi sorusuna yönelik bilimsel veriler bağlamında kuramsal bir bakış kazanmak. Din eğitiminin kuramsal temellerine ilişkin alanda yapılan tartışmaların Dayandığı kavramsal çerçeve hakkında bilgi sahibi olmak ve alana katkıda bulunmak.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster