ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İLK DÖNEM İSLAM EĞİTİM TARİHİ FDB518 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslam`ın doğduğu dönemlerde yakın coğrafyadaki eğitim, bilim ve kültür hayatını tanır.
    2-İslam Dininin eğitime bakışını temel kaynaklarına bağlı olarak açıklar.
    3-İslam dünyasında eğitim kurumlarının XI. asra kadarki gelişim dönemlerini açıklar.
    4-Tercüme faaliyetlerinin İslam medeniyetinin gelişimine katkılarını tanır.
    5-İslam eğitimcilerinin eserleri ve eğitim konusundaki düşüncelerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2031648
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eski Dünyada Eğitim K1, s. 25-68.
    2 İslam ve Eğitim Anlayışı K1, s. 69-85.
    3 Hz. Peygamber Döneminde Eğitim K1, s. 86-102.
    4 Hulefa-i Raşidin ve Emeviler Döneminde Eğitim Faaliyetleri K1, s. 103-128.
    5 Diğer kültürlerle karşılaşmalar, tercüme çalışmaları, Beytü´l-Hikme K1, s. 129-151.
    6 İslam Dünyasında Eğitim ve Bilim Alanındaki Gelişmeler K1, s. 152-180.
    7 İslam Dünyasında İlim Merkezleri: İç Asya ve Ortadoğu K1, s. 181-202.
    8 İslam Dünyasında İlim Merkezleri: Mısır ve Endülüs K1, s. 203-225.
    9 İslam Eğitimcileri ve Eğitim Görüşleri K1, s. 226-240.
    10 İslamda Kadın Eğitimi K1, s. 241-262.
    11 İslam dünyasında bilim-din-siyaset ilişkileri. K1, s. 263-289.
    12 İslam Dünyasında Yaygın Eğitim K1, s. 290-315.
    13 Batı Dünyasındaki Bilimsel Çalışmalarla Karşılaştırma K1, s. 316-330.
    14 Örgün Eğitime Geçiş ve Medreselerin Kurulması. K1, s. 331-350.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu DR. ZEYNEP YÜKSEL
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Fatih Güzel

    Ders Yardımcıları ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MURAT KAYA
    Kaynaklar K1: Nakosteen, M. (1964). Batı Eğitiminin İslami Kaynaklarının Tarihi, University of Colorado Press, Colorado.
    Yardımcı Kitap YK1:Bedrüddin İbn Cemaa El-Kinani, (2012). İslami Gelenekte Eğitim Ahlakı, çev., M. Şevki Aydın, TDV Yay. Ankara. YK2: Gözütok, Ş. (2014). Resulullah Döneminde Eğitim ve Öğretim, Nesil Yay., İstanbul 2014. YK3: Kırpık, G. (2009). Nizamiye Medreseleri Ortaçağın Yükseköğretim Kurumu, Ankara.
    Dersin Amacı Dersin amacı İslam`ın eğitim hadisesine bakışı, İslami anlamda bilginin türü ve değeri, İslam`ın ilk yıllarında eğitim kurumları ve uygulamaları, suffa, küttab ve mescid, XI. asra kadar İslam dünyasında ilmi faaliyetler Beytü`l Hikme, dini, tabii ve sosyal ilimlerdeki gelişmeler, yetişen ilim adamları, eserleri ve çalışmaları, ilmi çalışmaların Batı ile karşılaştırılması ve etkileşimin boyutları, İslam eğitim esasları, İslam dünyasında yetişen ünlü terbiyeciler ve eğitim hakkındaki düşünceleri, ilk medreselerin kurulması ve gelişmesi, medreselerin kurulmasını gerektiren sebepler, öğretim programları, ilmi ve idari yapıları, öğretimde ihtisaslaşma ve kurulan ihtisas medreseleri hakkında bilgiler vermektir.
    Dersin İçeriği Niçin ve nasıl bir din eğitimi sorusuna yönelik bilimsel veriler bağlamında kuramsal bir bakış kazanmak. Din eğitiminin tarihine ilişkin alanda yapılan tartışmaların dayandığı kavramsal çerçeve hakkında bilgi sahibi olmak ve alana katkıda bulunmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir 4
    2 Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. -
    4 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 4
    5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. -
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. 5
    9 Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir 5
    13 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    14 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    15 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster