Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
DR. ZEYNEP YÜKSEL
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Fatih Güzel
|
Ders Yardımcıları
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MURAT KAYA
|
Kaynaklar
|
K1: Nakosteen, M. (1964). Batı Eğitiminin İslami Kaynaklarının Tarihi, University of Colorado Press, Colorado.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1:Bedrüddin İbn Cemaa El-Kinani, (2012). İslami Gelenekte Eğitim Ahlakı, çev., M. Şevki Aydın, TDV Yay. Ankara.
YK2: Gözütok, Ş. (2014). Resulullah Döneminde Eğitim ve Öğretim, Nesil Yay., İstanbul 2014.
YK3: Kırpık, G. (2009). Nizamiye Medreseleri Ortaçağın Yükseköğretim Kurumu, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı İslam`ın eğitim hadisesine bakışı, İslami anlamda bilginin türü ve değeri, İslam`ın ilk yıllarında eğitim kurumları ve uygulamaları, suffa, küttab ve mescid, XI. asra kadar İslam dünyasında ilmi faaliyetler Beytü`l Hikme, dini, tabii ve sosyal ilimlerdeki gelişmeler, yetişen ilim adamları, eserleri ve çalışmaları, ilmi çalışmaların Batı ile karşılaştırılması ve etkileşimin boyutları, İslam eğitim esasları, İslam dünyasında yetişen ünlü terbiyeciler ve eğitim hakkındaki düşünceleri, ilk medreselerin kurulması ve gelişmesi, medreselerin kurulmasını gerektiren sebepler, öğretim programları, ilmi ve idari yapıları, öğretimde ihtisaslaşma ve kurulan ihtisas medreseleri hakkında bilgiler vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Niçin ve nasıl bir din eğitimi sorusuna yönelik bilimsel veriler bağlamında kuramsal bir bakış kazanmak.
Din eğitiminin tarihine ilişkin alanda yapılan tartışmaların dayandığı kavramsal çerçeve hakkında bilgi sahibi olmak ve alana katkıda bulunmak.
|