Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Din Psikolojisinin tanımı, konusu, amacı, metotları
|
K1, Bölüm 1, K2, Bölüm 1, YK1,
Bölüm 1, YK2, Bölüm 1
|
2
|
Din Psikolojisinin Tarihçesi: Batı?da ve İslam Dünyasında Din Psikolojisi
|
K1, Bölüm 2, K2, Bölüm 2, YK1,
Bölüm 2, YK2, Bölüm 2
|
3
|
Psikolojik bir gerçeklik olarak din
|
K1, Bölüm 3, K2, Bölüm 3, YK1,
Bölüm 3, YK2, Bölüm 3
|
4
|
Din, dindarlık ve manevi yaşam
|
K1, Bölüm 4, K2, Bölüm 4, YK1,
Bölüm 4, YK2, Bölüm 4
|
5
|
Dindarlığın boyutları ve ölçülmesi; dindarlık modelleri
|
K1, Bölüm 5, K2, Bölüm 5, YK1,
Bölüm 5, YK2, Bölüm 5
|
6
|
Dindarlığın etkileri ve dindarlığı etkileyen faktörler
|
K1, Bölüm 6, K2, Bölüm 6, YK1,
Bölüm 6, YK2, Bölüm 6
|
7
|
Dinî davranışın kaynakları: Dinî güdülenme ve dinî arzu
|
K1, Bölüm 7, K2, Bölüm 7, YK1, Bölüm 7, YK2, Bölüm 7
|
8
|
Ölüm korkusu; ahlaki ve psikolojik güdülenmeler
|
K1, Bölüm 8, K2, Bölüm 8, YK1, Bölüm 8, YK2, Bölüm 8
|
9
|
Bilişsel ve sosyal güdülenmeler
|
K1, Bölüm 9, K2, Bölüm 9, YK1, Bölüm 9, YK2, Bölüm 9
|
10
|
İman ve inanç; imanın tabiatı ve boyutları
|
K1, Bölüm 10, K2, Bölüm 10, YK1, Bölüm 10, YK2, Bölüm 10
|
11
|
İman ve kişilik
|
K1, Bölüm 11, K2, Bölüm 11, YK1, Bölüm 11, YK2, Bölüm 11
|
12
|
Dini şüpheler ve inançsızlık
|
K1, Bölüm 12, K2, Bölüm 12, YK1, Bölüm 12, YK2, Bölüm 12
|
13
|
Dua ve ibadet psikolojisi
|
13, YK1, Bölüm 13, YK2, Bölüm 13
|
14
|
Çocukluk, ergenlik ve yetişkinlikte din
|
K1, Bölüm 14, K2, Bölüm 14, YK1, Bölüm 14, YK2, Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi S. Nurdan YAĞLI SOYKAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Semra Nurdan Yağlı Soykan
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Murat KAYA
|
Kaynaklar
|
K1. Hökelekli, Hayati. (1993). Din psikolojisi. TDV Yayınları. Kitap
K2. Peker, Hüseyin. (2011). Din Psikolojisi, Çamlıca Yayınları. Kitap
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Hökelekli, Hayati. (2018). Gençlik, Din Ve Değerler Psikolojisi, (Edit), Dem Yayınları İstanbul. Kitap
YK2. Ayten, Ali. (2013). Din psikolojisi. İz yayıncılık . Kitap
|
Dersin Amacı
|
Bireyin dini hayatını bütün genişliği ve derinliğiyle anlamak ve açıklamaya çalışmak. Dini inanca sahip bireyi psikolojik bakımdan anlamak. Din Psikolojisinde kullanılan yöntem ve teknikler hakkında temel bir anlayış kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Din Psikolojisi?nin konusu ve araştırma alanları, araştırma metotları, tarihi gelişimi, Batı?da yapılan Din Psikolojisi çalışmaları, İslam Dünyası?nda yapılan Din Psikolojisi çalışmaları, Türkiye?de yapılan Din Psikolojisi çalışmaları, Dinî davranışın kaynakları, Dini hayatın boyutları, Dinî güdüler, Dinî tecrübe, Dinî şüphe, İnanç ve inançsızlık, Duanın psikolojik süreçleri, İbadet ve kişilik ilişkisi, Mistisizm Psikolojisi, Dine dönüş ve din değiştirme, Gelişim dönemlerine göre dinî algılama ve yaşantı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir
|
4
|
2
|
Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
4
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
5
|
5
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
-
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
7
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
5
|
8
|
Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
5
|
12
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|
14
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
-
|
15
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|