ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Din Psikolojisine Giriş FDB 519 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Din psikolojisinde araştırma, yerli ve yabancı kaynaklardan bilgi toplama ve yorumlama metot ve tekniklerini uygular.
    2-Din psikolojisinin tarihçesini ve önemli temsilcilerini tanımlar.
    3-İnsan doğasını yorumlamada din psikolojisine ait bilimsel yöntemleri kullanır.
    4-Dini yaşayış ve davranışlara yol açan sebep ve faktörler hakkında bilimsel yaklaşımlar geliştirir
    5-Bireyin psikolojik sağlığının korunmasında din faktörünün önemini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2022652
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3015050
    Proje20155
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   241
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,03 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Din Psikolojisinin tanımı, konusu, amacı, metotları K1, Bölüm 1, K2, Bölüm 1, YK1, Bölüm 1, YK2, Bölüm 1
    2 Din Psikolojisinin Tarihçesi: Batı?da ve İslam Dünyasında Din Psikolojisi K1, Bölüm 2, K2, Bölüm 2, YK1, Bölüm 2, YK2, Bölüm 2
    3 Psikolojik bir gerçeklik olarak din K1, Bölüm 3, K2, Bölüm 3, YK1, Bölüm 3, YK2, Bölüm 3
    4 Din, dindarlık ve manevi yaşam K1, Bölüm 4, K2, Bölüm 4, YK1, Bölüm 4, YK2, Bölüm 4
    5 Dindarlığın boyutları ve ölçülmesi; dindarlık modelleri K1, Bölüm 5, K2, Bölüm 5, YK1, Bölüm 5, YK2, Bölüm 5
    6 Dindarlığın etkileri ve dindarlığı etkileyen faktörler K1, Bölüm 6, K2, Bölüm 6, YK1, Bölüm 6, YK2, Bölüm 6
    7 Dinî davranışın kaynakları: Dinî güdülenme ve dinî arzu K1, Bölüm 7, K2, Bölüm 7, YK1, Bölüm 7, YK2, Bölüm 7
    8 Ölüm korkusu; ahlaki ve psikolojik güdülenmeler K1, Bölüm 8, K2, Bölüm 8, YK1, Bölüm 8, YK2, Bölüm 8
    9 Bilişsel ve sosyal güdülenmeler K1, Bölüm 9, K2, Bölüm 9, YK1, Bölüm 9, YK2, Bölüm 9
    10 İman ve inanç; imanın tabiatı ve boyutları K1, Bölüm 10, K2, Bölüm 10, YK1, Bölüm 10, YK2, Bölüm 10
    11 İman ve kişilik K1, Bölüm 11, K2, Bölüm 11, YK1, Bölüm 11, YK2, Bölüm 11
    12 Dini şüpheler ve inançsızlık K1, Bölüm 12, K2, Bölüm 12, YK1, Bölüm 12, YK2, Bölüm 12
    13 Dua ve ibadet psikolojisi 13, YK1, Bölüm 13, YK2, Bölüm 13
    14 Çocukluk, ergenlik ve yetişkinlikte din K1, Bölüm 14, K2, Bölüm 14, YK1, Bölüm 14, YK2, Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi S. Nurdan YAĞLI SOYKAN
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Semra Nurdan Yağlı Soykan

    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Murat KAYA
    Kaynaklar K1. Hökelekli, Hayati. (1993). Din psikolojisi. TDV Yayınları. Kitap K2. Peker, Hüseyin. (2011). Din Psikolojisi, Çamlıca Yayınları. Kitap
    Yardımcı Kitap YK1. Hökelekli, Hayati. (2018). Gençlik, Din Ve Değerler Psikolojisi, (Edit), Dem Yayınları İstanbul. Kitap YK2. Ayten, Ali. (2013). Din psikolojisi. İz yayıncılık . Kitap
    Dersin Amacı Bireyin dini hayatını bütün genişliği ve derinliğiyle anlamak ve açıklamaya çalışmak. Dini inanca sahip bireyi psikolojik bakımdan anlamak. Din Psikolojisinde kullanılan yöntem ve teknikler hakkında temel bir anlayış kazandırmak.
    Dersin İçeriği Din Psikolojisi?nin konusu ve araştırma alanları, araştırma metotları, tarihi gelişimi, Batı?da yapılan Din Psikolojisi çalışmaları, İslam Dünyası?nda yapılan Din Psikolojisi çalışmaları, Türkiye?de yapılan Din Psikolojisi çalışmaları, Dinî davranışın kaynakları, Dini hayatın boyutları, Dinî güdüler, Dinî tecrübe, Dinî şüphe, İnanç ve inançsızlık, Duanın psikolojik süreçleri, İbadet ve kişilik ilişkisi, Mistisizm Psikolojisi, Dine dönüş ve din değiştirme, Gelişim dönemlerine göre dinî algılama ve yaşantı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir 4
    2 Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. -
    4 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 5
    5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. -
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. 5
    8 Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. 5
    12 Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    14 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    15 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster