Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İNSAN VE DOĞASI
|
K1, Bölüm 1, K2, Bölüm 1, YK1, Bölüm 1, YK2, Bölüm 1
|
2
|
İNSANIN GELİŞİM EVRELERİ (ÇOCUKLUK-GENÇLİK-YAŞLILIK)
|
K1, Bölüm 2, K2, Bölüm 2, YK1,
Bölüm 2, YK2, Bölüm 2
|
3
|
DİN VE MANEVİ HAYAT İLİŞKİSİ
|
K1, Bölüm 3, K2, Bölüm 3, YK1,
Bölüm 3, YK2, Bölüm 3
|
4
|
TÖVBE VE BİREYSEL DÖNÜŞÜM
|
K1, Bölüm 4, K2, Bölüm 4, YK1,
Bölüm 4, YK2, Bölüm 4
|
5
|
HÜMANİST PSİKOLOGLAR VE MANEVİYAT ( MASLOW VE İNSANCIL YAKLAŞIM)
|
K1, Bölüm 5, K2, Bölüm 5, YK1,
Bölüm 5, YK2, Bölüm 5
|
6
|
HÜMANİST PSİKOLOGLAR VE MANEVİYAT (FRANKL VE LOGOTERAPİ)
|
K1, Bölüm 6, K2, Bölüm 6, YK1,
Bölüm 6, YK2, Bölüm 6
|
7
|
HÜMANİST PSİKOLOGLAR VE MANEVİYAT (YALOM VE VAROLUŞÇULUK)
|
K1, Bölüm 7, K2, Bölüm 7, YK1, Bölüm 7, YK2, Bölüm 7
|
8
|
DEĞER ODAKLI MANEVİ GÜÇLENME VE BAKIM PROGRAMI
|
K1, Bölüm 8, K2, Bölüm 8, YK1, Bölüm 8, YK2, Bölüm 8
|
9
|
MANEVİ BAKIM UYGULAMALARINDA YÖNTEM VE TEKNİK
|
K1, Bölüm 9, K2, Bölüm 9, YK1, Bölüm 9, YK2, Bölüm 9
|
10
|
CEZAEVLERİNDE MANEVİ BAKIM UYGULAMALARI
|
K1, Bölüm 10, K2, Bölüm 10, YK1, Bölüm 10, YK2, Bölüm 10
|
11
|
HASTANELERDE MANEVİ BAKIM UYGULAMALARI
|
K1, Bölüm 11, K2, Bölüm 11, YK1, Bölüm 11, YK2, Bölüm 11
|
12
|
ÇOCUK ESİRGEME KURUMUNDA MANEVİ BAKIM UYGULAMALARI
|
K1, Bölüm 12, K2, Bölüm 12, YK1, Bölüm 12, YK2, Bölüm 12
|
13
|
ŞEHİT YAKINLARI VE GAZİLERE YÖNELİK MANEVİ BAKIM UYGULAMALARI
|
K1, Bölüm 13, K2, Bölüm 13, YK1, Bölüm 13, YK2, Bölüm 13
|
14
|
ENGELLİLERE VE YAKINLARINA YÖNELİK MANEVİ BAKIM UYGULAMALARI
|
K1, Bölüm 14, K2, Bölüm 14, YK1, Bölüm 14, YK2, Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr .Üyesi Nurdan YAĞLI SOYKAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Semra Nurdan Yağlı Soykan
|
Ders Yardımcıları
|
Arş.Gör. Murat KAYA
|
Kaynaklar
|
K1. Özdoğan, Ö. (2006). İsimsiz Hayatlar. Lotus Yayınevi, Ankara.
K2. Frager, R. (2009). Manevi Rehberlik ve Ben Ötesi Psikolojisi Üzerine Paylaşımlar. KaknüsYayınları, İstanbul. .
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Ekşi, H. (2016). Manevi Yönelimli Psikoterapi ve Psikolojik Danışma, Kaknüs Yayıncılık, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Din psikolojisi biliminin işlevselliğinin, insana ve topluma yansıyan bir boyutu olan manevi bakım uygulamaları aracılığıyla incelenmesi, manevi bakım uygulamalarında kullanılan yöntem ve teknikler hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi ve manevi bakım uygulamalarını sahada gerçekleştirebilecek donanım ve yeterlikte öğrenciler yetiştirilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Din ve maneviyat ilişkisi, değerlerin manevi bakım uygulamalarında yeri, değer odaklı manevi bakım uygulamaları, sahada gerçekleştirilen manevi bakım uygulamalarından örnekler, manevi bakım uygulamalarında kullanılan yöntem ve teknikler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir
|
3
|
2
|
Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
4
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
4
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
3
|
5
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
3
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
4
|
7
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
3
|
8
|
Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
4
|
9
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
4
|
11
|
Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|
14
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
3
|
15
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|