Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
KÜLTÜR DİN VE MANEVİYAT I
|
K1, Bölüm 1, K2, Bölüm 1,
YK1,Bölüm 1, YK2, Bölüm 1
|
2
|
KÜLTÜR DİN VE MANEVİYAT II
|
K1, Bölüm 2, K2, Bölüm 2,
YK1,Bölüm 2, YK2, Bölüm 2
|
3
|
KÜLTÜREL PSİKOLOJİ I
|
K1, Bölüm 3, K2, Bölüm 3, YK1,Bölüm 3, YK2, Bölüm 3
|
4
|
KÜLTÜREL PSİKOLOJİ II
|
K1, Bölüm 4, K2, Bölüm 4,
YK1,Bölüm 4, YK2, Bölüm 4
|
5
|
İNSAN VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
|
K1, Bölüm 5, K2, Bölüm 5,
YK1,Bölüm 5, YK2, Bölüm 5
|
6
|
ANADOLU BİLGELERİ VE DEĞERLER I
|
K1, Bölüm 6, K2, Bölüm 6,
YK1,Bölüm 6, YK2, Bölüm 6
|
7
|
ANADOLU BİLGELERİ VE DEĞERLER II
|
K1, Bölüm 7, K2, Bölüm 7, YK1, Bölüm 7, YK2, Bölüm 7
|
8
|
MEVLANA
|
K1, Bölüm 8, K2, Bölüm 8,
YK1, Bölüm 8, YK2, Bölüm 8
|
9
|
YUNUS EMRE
|
K1, Bölüm 9, K2, Bölüm 9,
YK1, Bölüm 9, YK2, Bölüm 9
|
10
|
HACI BEKTAŞ-I VELİ
|
K1, Bölüm 10, K2, Bölüm 10, YK1, Bölüm 10, YK2, Bölüm 10
|
11
|
HACI BAYRAM-I VELİ
|
K1, Bölüm 11, K2, Bölüm 11, YK1, Bölüm 11, YK2, Bölüm 11
|
12
|
DEĞERLER (ŞÜKÜR-SABIR- HOŞGÖRÜ)
|
K1, Bölüm 12, K2, Bölüm 12, YK1, Bölüm 12, YK2, Bölüm 12
|
13
|
DEĞERLER (ADALET-MUTLULUK)
|
K1, Bölüm 13, K2, Bölüm 13, YK1, Bölüm 13, YK2, Bölüm 13
|
14
|
DEĞERLER (VİCDAN VE KENDİMİZ OLMAK)
|
K1, Bölüm 14, K2, Bölüm 14, YK1, Bölüm 14, YK2, Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nurdan YAĞLI SOYKAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Semra Nurdan Yağlı Soykan
|
Ders Yardımcıları
|
Ar. Gör. Murat KAYA
|
Kaynaklar
|
K1. Özdoğan, Ö. (2006). Mutluluğu Seçiyorum, Özdenöze Yayınları, Ankara.
K2. Mevlana Celaleddin Rumi. (2016). Mesnevi. Çev. Veled Çelebi, Doğan Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Özdoğan, Ö. (2006). Aşkın Yanımız Maneviyat. Özdenöze Yayınları, Ankara,
YK2. Gölpınarlı, A. (2013). Yunus Emre Hayatı ve Bütün Şiirleri. Kültür Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Din psikolojisinin tarihsel gelişimi ve geçmişten bugüne geçirdiği aşamaları dikkate alarak; Anadolu bilgelerinin yaşam felsefelerinin bireysel ve toplumsal boyutta manevi hayata yansımalarını detaylı bir şekilde incelemektir.
|
Dersin İçeriği
|
Anadolu kültüründe psikolojik motifler, manevi ve psikolojik iyi oluş, değerlerle özümüze yolculuk.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir
|
4
|
2
|
Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
5
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
4
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
-
|
5
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
-
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
7
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
-
|
8
|
Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
5
|
13
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|
14
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
5
|
15
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
5
|