Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
|
K1-Bölüm1
|
2
|
Ölçme Süreç ve Sonuçlarının Nitelikleri: Ölçme Hatası, Güvenirlik, Geçerlik-I
|
K1-Bölüm2
|
3
|
Ölçme Süreç ve Sonuçlarının Nitelikleri: Ölçme Hatası, Güvenirlik, Geçerlik-II
|
K1-Bölüm2
|
4
|
Ölçme Araçlarını Sınıflama
|
K1-Bölüm3
|
5
|
Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-I
|
K1-Bölüm4
|
6
|
Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-II
|
K1-Bölüm5
|
7
|
Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-I
|
K1-Bölüm6
|
8
|
Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-II
|
K1-Bölüm7
|
9
|
Ölçme Sonuçlarının Yorumlanması ve Not Verme
|
K1-Bölüm8
|
10
|
Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler
|
K1-Bölüm9
|
11
|
Madde puanları üzerinde istatistiksel işlemler-I
|
K1-Bölüm10
|
12
|
Madde puanları üzerinde istatistiksel işlemler-II
|
K1-Bölüm11
|
13
|
Bilgisayar Tabanlı Ölçme ve Değerlendirme
|
K1-Bölüm12
|
14
|
Çevrimiçi (Online) Değerlendirme
|
K1-Bölüm13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru Doğruöz
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Doğruöz
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Doğan, N. (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (2. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tekindal, S. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (6. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara.
YK2. Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory (10. Edition). HBJ Publisher.
|
Dersin Amacı
|
İstatistiğe giriş, klasik test teorisi, güvenirlik, geçerlik, modern test teorisi, öçme ve değerlendirme alanındaki kavramları tanıtmak, ölçme yöntemlerini tanıtmak, test hazırlama becerisi kazandırmak, test sonuçlarını doğru biçimde yorumlayabilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, temel kavramlar, bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler, eğitimde kullanılan ölçme araçları, performansa dayalı değerlendirme türleri, test geliştirme, davranışların ölçülmesi ve soru yazma, değerlendirme ve not verme, test puanları üzerinde istatistiksel işlemler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
2
|
Ölçme araçlarının sahip olması gereken psikometrik nitelikler hakkında bilgi sahibi olur.
|
2
|
3
|
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
|
-
|
4
|
Ölçme aracı geliştirme aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılımlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Ölçme ve değerlendirme alanına özgü terimlerin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder.
|
-
|
8
|
Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarına göre ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini değerlendirir
|
2
|
9
|
Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer.
|
-
|
10
|
Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası sınavların sonuçlarını değerlendirir.
|
4
|
12
|
Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir.
|
-
|
13
|
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar.
|
3
|
14
|
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bağımsız araştırmalar yapar.
|
-
|
15
|
Sosyal bilimlerin diğer alanlarında karşılaşılan sorunların çözümüne teknik destek sağlar.
|
-
|