Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru Doğruöz
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Doğruöz
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Doğan, N. (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (2. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tekindal, S. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (6. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara.
YK2. Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory (10. Edition). HBJ Publisher.
|
Dersin Amacı
|
İstatistiğe giriş, klasik test teorisi, güvenirlik, geçerlik, modern test teorisi, öçme ve değerlendirme alanındaki kavramları tanıtmak, ölçme yöntemlerini tanıtmak, test hazırlama becerisi kazandırmak, test sonuçlarını doğru biçimde yorumlayabilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, temel kavramlar, bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler, eğitimde kullanılan ölçme araçları, performansa dayalı değerlendirme türleri, test geliştirme, davranışların ölçülmesi ve soru yazma, değerlendirme ve not verme, test puanları üzerinde istatistiksel işlemler
|