Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ölçme ve ölçmeye ilişkin temel kavramlar
|
K1-Bölüm 2
|
2
|
Ölçmede güvenirlik
|
K1-Bölüm 4
|
3
|
Ölçmede geçerlik
|
K1-Bölüm 5
|
4
|
Hedef Analizi
|
K1-Bölüm 6
|
5
|
Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranışların ölçülmesinde kullanılan ölçme araçları
|
K1-Bölüm 6
|
6
|
Test geliştirme aşamaları: Test amacının belirlenmesi, ölçülecek özelliklerin saptanması
|
K1-Bölüm 7
|
7
|
Test geliştirme aşamaları: Çoktan seçmeli maddelerin çeşitleri ve maddelerin yazılması, gözden geçirilmesi, deneme formu
|
K1-Bölüm 10
|
8
|
Puanlama, puanlama üzerindeki istatistiksel işlemler, şans faktörü
|
K1-Bölüm 11
|
9
|
Likert tipi ölçek geliştirme: Ölçülecek özelliğin tanımlanması, deneme ölçeğinin düzenlenmesi ve deneme uygulaması
|
K2-Bölüm 2
|
10
|
Likert tipi ölçek geliştirme: Deneme uygulaması sonucu elde edilen verilerin analizi ve madde seçimi
|
K2-Bölüm 2
|
11
|
Likert tipi ölçek geliştirme: Ölçeğin psikometrik özelliklerinin belirlenmesi
|
K2-Bölüm 2
|
12
|
Ölçek uyarlama
|
K2-Bölüm 3
|
13
|
Faktör analizi
|
K2-Bölüm 4
|
14
|
Açıklayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi
|
K2-Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru DOĞRUÖZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tan, Ş. (2013). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Pegem A.
K2. Tekindal, S. (2009). Duyuşsal özelliklerin ölçülmesi için araç oluşturma (3. Baskı). Ankara: Pegem A.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları, test geliştirme aşamalarını bilmek, belirtke tablosu hazırlayabilmek, test maddesi geliştirme, test analizi yapabilmek, testin geçerlik ve güvenirliği belirlemek, tutum ölçeği madde havuzu geliştirmek, uygulamadan elde edilen veriler üzerinden testin geçerlik ve güvenirliğini saptamak.
|
Dersin İçeriği
|
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları, test geliştirme aşamaları, test maddesi geliştirme, madde ve test analizi, testin geçerlik ve güvenirliği, tutum ölçeği geliştirme, ölçeklerin geçerlik ve güvenirliğini saptamak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
2
|
Ölçme araçlarının sahip olması gereken psikometrik nitelikler hakkında bilgi sahibi olur.
|
4
|
3
|
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
|
-
|
4
|
Ölçme aracı geliştirme aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
|
4
|
5
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılımlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Ölçme ve değerlendirme alanına özgü terimlerin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder.
|
-
|
8
|
Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarına göre ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini değerlendirir
|
3
|
9
|
Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer.
|
4
|
10
|
Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası sınavların sonuçlarını değerlendirir.
|
-
|
12
|
Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir.
|
-
|
13
|
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar.
|
-
|
14
|
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bağımsız araştırmalar yapar.
|
-
|
15
|
Sosyal bilimlerin diğer alanlarında karşılaşılan sorunların çözümüne teknik destek sağlar.
|
-
|