ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Program Geliştirme ve Değerlendirme EÖD509 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Program geliştirmede kullanılan temel kavramlarını söyler.
    2-Program geliştirme alanındaki yeni yaklaşım ve eğilimleri uygular.
    3-Program geliştirmenin öğeleri arasındaki ilişkileri kurar.
    4-Program değerlendirme modellerini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Program geliştirmede temel kavramlar K1- Bölüm 1
    2 Programın kuramsal temelleri K1- Bölüm 2
    3 Program tasarımı ve modelleri K1- Bölüm 3
    4 Hedefler ve sınıflandırılması K1- Bölüm 5
    5 Hedeflerin yeni sınıflaması K1- Bölüm 5
    6 Hedef-davranışlar/Kazanımların yazılması ve örnekler K1- Bölüm 5
    7 Program geliştirme sürecinde içerik boyutu K1- Bölüm 5
    8 Eğitim durumlarını düzenleme: Öğrenme ve öğretme yaşantıları K1- Bölüm 5
    9 Program geliştirmede yeni yönelimler K1- Bölüm 8
    10 Program değerlendirme ve temel kavramlar K1- Bölüm 6
    11 Program değerlendirme modelleri 1 K1- Bölüm6
    12 Program değerlendirme modelleri 2 K1- Bölüm6
    13 Program geliştirme ve değerlendirme çalışmalarının incelenmesi 1 K1- Bölüm 1-8
    14 Program geliştirme ve değerlendirme çalışmalarının incelenmesi 2 K1- Bölüm 1-8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Hasan Coşkun

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Demirel, Ö. (2008) Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. PegemA Yayıncılık
    Yardımcı Kitap YK1. Coşkun, Hasan / Güzel, Fatih / Yıldırım, Mustafa (Ed.) (2018). Öğretmenlik Uygulaması ve Ders Planları / Fachpraktikum und Unterrichtspläne / Practice Teaching and Lesson Plans. Berlin: Dağyeli Verlag. YK2. Özçelik D. A.(1987) Eğitim Programları ve Öğretim. ÖSYM Eğitim Yayınları YK3. Sönmez, V. (1995) Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık YK4. Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., ... & YK5. Wittrock, M. C. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom?s taxonomy of educational objectives, abridged edition. White Plains, NY: Longman, 5(1), 25-45. YK6. Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of educational objectives. Vol. 1: Cognitive domain. New York: McKay, 20(24), YK7. MEB öğretim programları, makale ve tezler.
    Dersin Amacı Öğrencilere program geliştirmede kullanılan temel terim, tanım ve kavramları; program geliştirmede kullanılan kuram ve modellerin kavratılmasını ve öğrencilerin program geliştirme önerisi hazırlaması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Program geliştirmede temel kavramlar, program geliştirmeye değerlendirmede kuramlar, modeller.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. -
    2 Ölçme araçlarının sahip olması gereken psikometrik nitelikler hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 2
    4 Ölçme aracı geliştirme aşamaları hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. 3
    6 Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılımlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    7 Ölçme ve değerlendirme alanına özgü terimlerin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder. -
    8 Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarına göre ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini değerlendirir -
    9 Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer. 3
    10 Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar -
    11 Ulusal ve uluslararası sınavların sonuçlarını değerlendirir. -
    12 Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir. -
    13 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar. -
    14 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bağımsız araştırmalar yapar. 3
    15 Sosyal bilimlerin diğer alanlarında karşılaşılan sorunların çözümüne teknik destek sağlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster