Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Uluslararası Pazarlama Kavramı ve Özellikleri
|
|
2
|
Uluslararası Ticaretin Boyutları
|
|
3
|
Uluslararası Ticareti Engelleyici Koşullar
|
|
4
|
Uluslararası Pazar Araştırması Kapsamı ve Türleri
|
|
5
|
Uluslararası Pazarlarda Ürün Geliştirme
|
|
6
|
Uluslararası Pazarlama Stratejileri
|
|
7
|
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
|
|
8
|
Stratejik Odaklaşma
|
|
9
|
Satış Önerisinin Hazırlanması
|
|
10
|
İhracat, Sigorta ve Banka İşlemleri
|
|
11
|
Ürünün Dış Pazarlarda Tanıtımı
|
|
12
|
Öğrenci Sunumları
|
|
13
|
Öğrenci Sunumları
|
|
14
|
Dönem Sonu Tekrarı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Emre Şahin DÖLARSLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yrd. Doç. Dr. Selma KARABAŞ
|
Kaynaklar
|
Cem KOZLU (2000) Uluslararası Pazarlama, İşbankası Yayınları
Ferhat ECER, Murat CANITEZ (2006), Uluslararası Pazarlama, Gazi Kitabevi
|
Yardımcı Kitap
|
Mehmet KARAFAKİOĞLU (2008), Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Basım
|
Dersin Amacı
|
Uluslararası pazarlama ve uluslararası ticareti kavrayabilme, uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri anlayabilme, çok uluslu şirketlerin yapılarını öğrenmek için gerekli bilgi ve becerileri temel düzeyde kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir
|
3
|
2
|
Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir
|
2
|
3
|
Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir
|
1
|
4
|
Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir
|
4
|
5
|
İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir
|
2
|
6
|
Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir
|
3
|
7
|
Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir
|
3
|
8
|
Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir
|
2
|
9
|
İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir
|
2
|
10
|
Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir
|
1
|
11
|
Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir
|
2
|
12
|
Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir
|
1
|
13
|
Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder
|
2
|
14
|
Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir
|
3
|
15
|
İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir
|
5
|