Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin ve Kullanılabilecek Bilgisayar Programlarının Tanıtımı
|
|
2
|
Doğrusal Programlama (DP) Varsayımları, Model Kurma
|
|
3
|
DP Grafik Çözüm, DP Simpleks Çözüm
|
|
4
|
DP Özel Durumlar-Dejenerasyon-
|
|
5
|
Dualite- Duyarlılık Analizleri
|
|
6
|
Tam Sayılı Programlama (Model Kurma-Grafik Çözüm)
|
|
7
|
Tam Sayılı Programlama (Gomory Kesme Düzlemi Yöntemi-Dal Sınır Yöntemi)
|
|
8
|
Ağ Modelleri (Ulaştırma-Atama-Aktarma Problemleri)
|
|
9
|
Ağ Modelleri (En Kısa Yol Problemi, Maksimum Akış Problemi, En Az Yayılan Ağaç Problemi)
|
|
10
|
Oyun Kuramı
|
|
11
|
Oyun Kuramı (Devamı)
|
|
12
|
Öğrenci Sunumu
|
|
13
|
Öğrenci Sunumu
|
|
14
|
Öğrenci Sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç.Dr. Pembe GÜÇLÜ
Yrd. Doç.Dr. Burak KESKİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Tütek, H., Gümüşoğlu, Ş., & Özdemir, A. (2012). Sayısal yöntemler: yönetsel yaklaşım. Beta.
Öztürk, A. (2009). Yöneylem Araştırması. Ekin.
Winston, W. L., & Goldberg, J. B. (2004). Operations research: applications and algorithms (Vol. 3). Boston: Duxbury press.
Hillier, F. S. (2012). Introduction to operations research. Tata McGraw-Hill Education.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin analitik düşünme ve problem çözme becerisini geliştirmeyi, işletme sorunlarının çözümü için matematiksel modeller ortaya koyarak ve de bilgisayar programlarını kullanarak optimal çözümü bulabilmesini ve elde edilen sonuçları yorumlayabilmesini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir
|
1
|
2
|
Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir
|
-
|
3
|
Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir
|
-
|
4
|
Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir
|
4
|
5
|
İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir
|
4
|
6
|
Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir
|
5
|
7
|
Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir
|
3
|
8
|
Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir
|
4
|
9
|
İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir
|
3
|
10
|
Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir
|
5
|
11
|
Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir
|
-
|
12
|
Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir
|
-
|
13
|
Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder
|
-
|
14
|
Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir
|
-
|
15
|
İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir
|
-
|