ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı İmparatorluğu`nun Sınırları TAR585 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal bilimler ve tarih bilgilerini kullanabilme becerisi kazanır.
    2-Edindiği bilgileri, tarihî konularla ilgili araştırmalarda uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
    3-Tarihî dönemlerle ilgili değişik konular karşısında, araştırmaya yönelik gereksinimleri belirler ve süreci tasarlar.
    4-Tarihî araştırmalara yönelik olarak disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gider.
    5-Tarihî olayları tanımlar, kurgular ve değerlendirir.
    6-Araştırmalarda konunun tespiti, araştırılması, kaleme alınması ve değerlendirilmesi aşamasında meslekî etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
    7-Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yaparak etkin iletişim sağlar.
    8-Tarihi araştırmalarda ortaya çıkan sonuçların evrensel ve toplumsal etkilerini neden-sonuç ilişkisi içinde kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler2010550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kavramsal olarak sınırlar
    2 Tarih İçinde sınırlar
    3 Devletler ve sınırları
    4 Modern sınır kavramı
    5 Osmanlı İmparatorluğu`nun kuruluş dönemi sınırları
    6 Osmanlı İmparatorluğu`nun fetihler sonrası sınırları
    7 Osmanlı İmparatorluğu`nun doğal sınırlara ulaşması ve doğal sınır kavramı
    8 Osmanlı İmparatorluğu`nun mağlubiyetleri sonrası sınırları
    9 Osmanlı İmparatorluğu`nun imzaladığı antlaşmaları ve sonrasında şekillenen sınırları
    10 Osmanlı İmparatorluğu`nun yıkılması ile ortaya çıkan sınırlar
    11 Muhaddidler ve diplomatik tavırları
    12 Sınır Müzakereleri
    13 Sınırlar ve Diplomatik Temaslar
    14 Sınırlar ve Kültürel Temaslar
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr.Güner Doğan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Güner Doğan ve Mehmed Demiryürek, haz. Boundary Letters: Ottoman Officials toLuigi Ferdinando Marsili (1699-1701), Ankara: Birleşik Kitabevi, 2015. 2- Donnan Hasling? Thomas M. Wilson. Sınırlar: Kimlik, Ulus ve Devletin Uçları, çev.Zeki Yaş, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2002. 3- Emecen, M. Feridun. ?Osmanlı Sınırları Nerede Başlar Nerede Biter?, Sosyoloji ve Coğrafya, içinde, yay.haz. Ertan Eğribel ve Ufuk Özcan, 490-502, İstanbul: KızılelmaYayınları, 2006. 4- Gherardi, Raffaella. Luigi Ferdinando Marsigli, Relazioni Dei Confini Della Croazia eDella Transilvania a Sua Maestà Cesarea (1699-1701), Modena: Mucchi, 1986. 5- Giuseppinai, Minchella. ?La Frontiera Veneto ? Ottomana Nel XVII Secolo: Aspetti di Una Coesistenza Singolare?, Giornale di Storia, sayı:7, (2011): 1 ? 18. 6- Gökçe, Turan. ?1699 ? 1700 Tarihli Bosna Vilâyeti Hududnâmesi, Ege ÜniversitesiTarih İncelemeleri Dergisi, sayı:XVI, (2001): 75 ? 104. 7- Holjevac, ?eljko. ?The Triplex Confinium in Habsburg ? Venetian Relations at the Endof The Seventeenth Century?, Constructing Border Societies On The Triplex Confinium, içinde, ed. Drago Rosandi? ? Nata?a ?tefonec, 117-140, Budapest: Central European University, 2000. 8- Kütükoğlu, Mübahat, S. ?Hududnâme?, TDVİA, c.18, İstanbul: Türk Diyanet Vakfı,1998.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Osmanlı İmparatorluğu`nun sınırlarını sorgulamak ve düşünmek
    Dersin İçeriği Öğrenciler bu dersle birlikte Osmanlı İmparatorluğu`nun sınırlarını tespit edecek, farklı arşivlerde yer alan farklı belgelerin ışığında anlayıp ve kavrayacaktır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster