ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı`da Şehir Hayatı TAR584 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal bilimler ve tarih bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur.
    2-Edindiği bilgileri, tarihî konularla ilgili araştırmalarda uygular ve sonuçları analiz edip yorumlar.
    3-Tarihî dönemlerle ilgili değişik konular karşısında, araştırmaya yönelik gereksinimleri belirler ve süreci tasarlar.
    4-Tarihî araştırmalara yönelik olarak disiplinler arası bir yaklaşımla çözümler.
    5-Tarihî olayları tanımlar, kurgular ve değerlendirir.
    6-Araştırmalarda konunun tespiti, araştırılması, kaleme alınması ve değerlendirilmesi aşamasında meslekî etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
    7-Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar.
    8-Tarihi araştırmalarda ortaya çıkan sonuçların evrensel ve toplumsal etkilerini neden-sonuç ilişkisi içinde kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler3033090
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012424
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012424
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 19. Yüzyıl öncesi Kurumları, 19. yüzyıl ve Gülhane Hattı Hümayun
    2 İltizam sistemi
    3 muhassıllık sistemi
    4 modernleşmenin etkileri, Tuna vilayet düzenlenmesinin uygulanması
    5 liva ve kaza yönetimindeki düzenlemeler
    6 il idare meclisleri , ilçe idaresi ve belediye meclisleri
    7 il idare meclisleri , ilçe idaresi ve belediye meclisleri
    8 modern belediyelerin kurulması
    9 modern belediyelerin kurulması
    10 ilçe ve köy yönetimi
    11 tanzimattan sonra belediyelerin kuruluşu
    12 Geleneksel Osmanlı şehir yönetiminden modern belediyeye, Tanzimat yöneticilerinin modern belediyelerinin zihniyetleri, İstanbul`daki şehir dolgularının temeli.
    13 Şehir tevdiat daireleri, İltizam-ı şehir komitesi, Belediye Başkanlığı, Belediye Kuvvetleri ve Belediye adaleti.
    14 Örgütsüz Belediye, Osmanlı Vadisinde Modern Belediyeler, Modern Osmanlı Belediyeleri ve Kent Hizmetleri.
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -Çadırcı, Musa, Tanzimat döneminde Anadolu Kentlerinin Sosyal ve Ekonomik Yapıları, TTK. Yay., Ankara, 1991. 2-Özkaya, Yücel, XVIII. Yüzyılda Osmanlı Kurumları ve Osmanlı Toplum Yaşantısı, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara, 1985. 3-Emecen, Feridun, XVI. Asırda Manisa Kazası, TTK. Yay., Ankara, 1989. 4-Faroqhi, Suraiya, Osmanlı?da Kentler ve Kentliler, (Çev. Neyyir Kalaycıoğlu) TVYY., İstanbul, 1994. 5-Faroqhi, Suraiya,Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam, ( Çev. Elif Kılıç), TVYY., İstanbul, 1997 6-Ergin, Osman, Türkiyede Şehirciliğin Tarihî İnkişâfı, İ.Ü. Hukuk Fakültesi İktisat ve İctimaîyât Enstitüsü Yay., İstanbul, 1936. 7-Tuğlacı, Pars, Osmanlı Şehirleri, Milliyet Yay., İstanbul, 1985. 8-Can, Yılmaz, İslâm Şehirlerinin Fizikî Yapısı, TDV. Yay., Ankara, 1995. 9-Cerasi, Maurice Osmanlı Kenti ,(Çev. Aslı Ataöv), YKY., İstanbul, 1999. 10-Tekeli, İlhan, Türkiye?de Kentleşme Yazıları, Turhan Kitabevi, Ankara, 1982. 11-Kunt, Metin, Sancaktan Eyâlete, 1550-1650 Arasında Osmanlı Ümerâsı ve İl İdaresi, İstanbul, 1978. 12-Ortaylı, İlber, Tanzimat?tan Cumhuriyete Yerel Yönetim Geleneği, Hil Yay., İstanbul, 1985. 13-Ortaylı, İlber, Osmanlı Toplumunda Aile, Pan Yay., İstanbul, 2000. 14-Kurt, Abdurrahman, Bursa Sicillerine göre Osmanlı Ailesi (1839-1876), Uludağ ÜniversitesiYay., Bursa, 1988. 15-Ubicini, M. A., Türkiye 1850, C. 1, 2 (Çev. Cemal Karaağaçlı ) İstanbul, Tercüman Yay., Tarihsiz. 16-Evliya Çelebi, Seyahâtnâme, C.1, 2, İkdam Matbaası Dersaadet, 1314. 17-Şahin, Naci, XIX. Yüzyılda Karahisar-ı Sahib Sancağı(Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Yapı)
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı 19. Yüzyılda Osmanlı Devleti`nde yenileşme hareketleri çerçevesinde, taşra teşkilatındaki değişimler ortaya konacaktır. Taşradaki kurumların bu süreçte nasıl bir değişim geçirdiği ele alınacaktır.
    Dersin İçeriği Öğrencilere, 1-Osmanlı toplum hayatının bir kesiti olarak şehir hayatı ile ilgili bilgi vermek. 2-Günümüz şehir hayatı ile Osmanlı dönemi şehir hayatı arasındaki benzerlik ve farklılıkları tespit ederek, Türklerde şehircilik ve şehir hayatı bağlamında değerlendirme ve yorum yapabilmek.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 1
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. -
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır . -
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster