ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği EYP501 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim araştırmaları ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Eğitim araştırmaları için bilimsel veri toplama yöntemlerini seçer.
    3-Eğitim araştırmalarında kullanılacak istatistiksel yöntemleri sıralar.
    4-Tez, makale, bildiri gibi akademik çalışmaları inceler.
    5-Tez, makale, bildiri gibi akademik ve özgün çalışmaları üretir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje6014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 2014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel kavramlara giriş (veri, değişken, örneklem, evren, değişken türleri, hipotez, varsayım vb.) K1-Bölüm 1
    2 Bilimsel araştırmanın aşamaları, Bilim, Bilim Etiği, APA K1-Bölüm 1
    3 Problem cümlesinin belirlenmesi, veri tabanlarının tanıtımı ve veri tabanlarında tarama yapma. Turnitin programının tanıtımı. K1-Bölüm 2
    4 Örneklem K1-Bölüm 3
    5 Deneysel Modeller K1-Bölüm 5
    6 Nitel araştırma yöntemleri (Görüşme) K2-Bölüm 7
    7 Nitel araştırma yöntemleri (gözlem, ) K2-Bölüm 9
    8 Nitel araştırma yöntemleri (dokuman inceleme vb.) K2-Bölüm 10
    9 Nicel veri analizi (geçerlik ve güvenirlik) K1-Bölüm 4
    10 Verilerin sınıflandırılması, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri K3-Bölüm 2
    11 Korelasyon, kovaryans K3-Bölüm 3
    12 Ölçek geliştirme ve faktör analizi K1-Bölüm 4
    13 Araştırmaların rapor haline getirilmesi K1-Bölüm 7
    14 Araştırma önerilerinin sunulması ve değerlendirme K1-Bölüm 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Özlem Yeşim Özbek
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Özlem Yeşim Özbek

    Ders Yardımcıları Öğretim Görevlisi Ayşegül Şahin
    Kaynaklar K1. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17. Baskı). Pegem Yayınları, Ankara. K2. Yıldırım, A. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma (12.Baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara. K3. Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El kitabı (3. Baskı). Pegem A Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap APA 6 Manual
    Dersin Amacı Derste bilimsel tutum ve davranış geliştirmek, veri tabanlarında tarama yapabilmek, bilimsel yöntemleri kullanarak araştırma planlayıp veri toplayabilmek, araştırma sonuçlarını raporlaştırarak sunabilmek.
    Dersin İçeriği Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları, deneysel modeller, nitel ve nicel veri toplama yöntemleri, APA, Turnitin, yayın etiği
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek -
    2 Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak -
    3 Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak 3
    4 Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek -
    5 Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak -
    6 Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak -
    7 Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak 2
    8 Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak. 5
    9 Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma. -
    10 Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama. 4
    11 Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme. 3
    12 Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. -
    13 Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. -
    14 Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma. -
    15 Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster