ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama EYP502 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim yönetiminin temel kavramlarını rapor eder.
    2-Eğitim yönetiminin felsefi ve tarihsel temellerini çözer.
    3-Eğitim yönetimi politikalarını, eğitim yönetimde güç kaynaklarını ilişkilendirir.
    4-Eğitim örgütlerinde yönetim süreçlerini fark eder.
    5-Eğitim yönetiminde örgüt kültürü ve iklimi kavramlarını tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim ve yönetim arası ilişkiler K1 Bölüm 1
    2 Yönetime İlişkin Temel Kavramlar ve Eğitim Yönetimi K1 Bölüm 1
    3 Eğitim Yönetiminin Tarihsel Temelleri K1 Bölüm 2
    4 Eğitim Yönetiminin Felsefi Temelleri K1 Bölüm 3
    5 Eğitim Yönetimi Politikaları K1 Bölüm 4
    6 Eğitim Örgütlerinde Güç Kaynakları ve Politik Dinamikler K1 Bölüm 15
    7 Örgüt Yapıları ve Eğitim Örgütleri K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 2
    8 Eğitim Yönetiminin Kuramsal Temelleri ve Uygulama K1 Bölüm 6
    9 Yönetim Süreçleri K1 Bölüm 8
    10 Örgüt Kültürü ve İklimi K1 Bölüm 13, K2 Bölüm 6
    11 Eğitim Yönetiminde Değişim K1 Bölüm 16
    12 Eğitim Yönetimi ve Küreselleşme K1 Bölüm 21
    13 Eğitim Yönetimi ve Demokrasi K1 Bölüm 24
    14 Eğitimde Yerelleşme K1 Bölüm 25
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Süheyla Bozkurt Balcı
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Süheyla Bozkurt Balcı

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Cemaloğlu, N. ve Özdemir, M. (2019). Eğitim yönetimi (2. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara. K2. Güneş, H. (2016). Eğitim Yönetimi (1. Baskı). Nobel Akademi Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, eğitim yönetiminin kapsamı, tarihsel ve felsefi gelişimi içerisinde eğitim yönetiminin temel kavramları ile ilgili bakış açısı kazandırmak ve eğitim yöneticiliği ile ilgili olumlu tutum geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Eğitim yönetiminin temel kavramları, tarihsel ve felsefi temelleri, eğitimde güç kaynakları politik ilişkiler, örgüt kültürü, yönetim süreçleri, küreselleşme, demokrasi ve değişim.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek -
    2 Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 2
    3 Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak -
    4 Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek -
    5 Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak -
    6 Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak -
    7 Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak -
    8 Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak. 3
    9 Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma. 4
    10 Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama. -
    11 Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme. 2
    12 Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. -
    13 Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. -
    14 Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma. 3
    15 Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster