Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitim ve yönetim arası ilişkiler
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Yönetime İlişkin Temel Kavramlar ve Eğitim Yönetimi
|
K1 Bölüm 1
|
3
|
Eğitim Yönetiminin Tarihsel Temelleri
|
K1 Bölüm 2
|
4
|
Eğitim Yönetiminin Felsefi Temelleri
|
K1 Bölüm 3
|
5
|
Eğitim Yönetimi Politikaları
|
K1 Bölüm 4
|
6
|
Eğitim Örgütlerinde Güç Kaynakları ve Politik Dinamikler
|
K1 Bölüm 15
|
7
|
Örgüt Yapıları ve Eğitim Örgütleri
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 2
|
8
|
Eğitim Yönetiminin Kuramsal Temelleri ve Uygulama
|
K1 Bölüm 6
|
9
|
Yönetim Süreçleri
|
K1 Bölüm 8
|
10
|
Örgüt Kültürü ve İklimi
|
K1 Bölüm 13, K2 Bölüm 6
|
11
|
Eğitim Yönetiminde Değişim
|
K1 Bölüm 16
|
12
|
Eğitim Yönetimi ve Küreselleşme
|
K1 Bölüm 21
|
13
|
Eğitim Yönetimi ve Demokrasi
|
K1 Bölüm 24
|
14
|
Eğitimde Yerelleşme
|
K1 Bölüm 25
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Süheyla Bozkurt Balcı
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Süheyla Bozkurt Balcı
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Cemaloğlu, N. ve Özdemir, M. (2019). Eğitim yönetimi (2. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara.
K2. Güneş, H. (2016). Eğitim Yönetimi (1. Baskı). Nobel Akademi Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, eğitim yönetiminin kapsamı, tarihsel ve felsefi gelişimi içerisinde eğitim yönetiminin temel kavramları ile ilgili bakış açısı kazandırmak ve eğitim yöneticiliği ile ilgili olumlu tutum geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitim yönetiminin temel kavramları, tarihsel ve felsefi temelleri, eğitimde güç kaynakları politik ilişkiler, örgüt kültürü, yönetim süreçleri, küreselleşme, demokrasi ve değişim.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek
|
-
|
2
|
Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
|
2
|
3
|
Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak
|
-
|
4
|
Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
|
-
|
5
|
Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
|
-
|
6
|
Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak
|
-
|
7
|
Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak
|
-
|
8
|
Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
|
3
|
9
|
Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma.
|
4
|
10
|
Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme.
|
2
|
12
|
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
|
-
|
13
|
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek.
|
-
|
14
|
Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma.
|
3
|
15
|
Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme.
|
-
|