ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitimde Liderlik EYP503 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim yönetiminde liderliğin önemini kabul eder.
    2-Eğitim örgütlerinde liderlik davranışını analiz eder.
    3-Farklı liderlik kuramlarını ve türlerini tanımlar.
    4-Modern Liderlik Kuramlarını değerlendirir.
    5-Türkiye`deki eğitimsel liderlik uygulamalarını sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Liderliğin Doğası ve Temel Liderlik Kuramları (Özellik ve Davranışsal kuramlar) K1. Bölüm 1
    2 Liderliğin Doğası ve Temel Liderlik Kuramları (Durumsallık kuramları) K1. Bölüm 1
    3 Öğretimsel Liderlik K1. Bölüm 2, K2. Bölüm 4
    4 Kültürel Liderlik K1. Bölüm 3
    5 Süper Liderlik K1. Bölüm 4
    6 Moral Liderlik K1. Bölüm 5
    7 Öğrenen Liderlik K1. Bölüm 6
    8 Transformasyonel Liderlik K1. Bölüm 7
    9 Transaksiyonel Liderlik K1. Bölüm 8
    10 Vizyoner Liderlik K1. Bölüm 9
    11 Yeni Liderlik Kuramlarına İlişkin Genel Bir Değerlendirme ve Eğitimsel Liderlik K1. Bölüm 13
    12 Yeni Liderlik Kuramlarına İlişkin Genel Bir Değerlendirme ve Eğitimsel Liderlik K1. Bölüm 13
    13 Eğitimde Yerelleşme K1. Bölüm 13
    14 Türkiye`de Eğitimsel Liderlik Çalışmaları K1. Bölüm 13, K2. Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Süheyla Bozkurt Balcı
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Süheyla Bozkurt Balcı

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çelik, V. (2007). Eğitimsel Liderlik (7. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara. K2. Çetin, M. (2019). Güncel Liderlik Kuramları (3. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Eğitim kurumlarında liderlik kavramına ilişkin bilgi ve anlayış kazandırmak.
    Dersin İçeriği Eğitimde Liderlik Kuramları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek 2
    2 Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3
    3 Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak -
    4 Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek 3
    5 Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak -
    6 Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak -
    7 Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak 4
    8 Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak. -
    9 Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma. -
    10 Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama. -
    11 Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme. -
    12 Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. -
    13 Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. -
    14 Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma. -
    15 Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster