ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Küreselleşme ve Eğitim EYP504 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Küreselleşmeyi farklı perspektiflerden analiz eder.
    2-Küreselleşme ve yerelleşme ilişkisini açıklar.
    3-Küreselleşme ve şehirleşme ilişkisini analiz eder.
    4-Küreselleşmenin ekonomik, siyasi ve kültürel boyutlarını tanımlar.
    5-Küreselleşmenin eğitime olan etkisini eleştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Küreselleşmeye giden yolda son yüzyılda meydana gelen önemli gelişmeler K1
    2 Teknolojik gelişmeler ve küreselleşme K2. Bölüm 1
    3 Küreselleşmenin sosyal ve kültürel boyutları K2. Bölüm 2
    4 Eğitim politikasına ilişkin kavramlar K2. Bölüm 3
    5 Küreselleşmeye ilişkin perspektifler K2. Bölüm 4
    6 Küreselleşen eğitim politikası analizi K2. Bölüm5
    7 Eğitim politikası ve değerlerin dağıtımı K2. Bölüm 6
    8 Müfredat, pedagoji ve değerlendirme K2. Bölüm 7
    9 Yönetimden yönetişime K2. Bölüm 8
    10 Eğitimde hakkaniyet politikaları K2. Bölüm 9
    11 Hareketlilik ve politika çıkmazı K2. Bölüm 10
    12 Diğer küreselleşmelerin düşünülmesi K2. Bölüm 11
    13 Çoğulculuk ve çok kültürlülük-I K3
    14 Çoğulculuk ve çok kültürlülük-II K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Filiz Bezci Bircan
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Filiz Bezci Bircan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kartal, Z. (2007). Kavramsal ve tarihsel yönleriyle küreselleşme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 251-264. K2. Rizvi, F. ve Lingard, B. (2016). Küreselleşen eğitim politikası. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. K3. Karaca, F. (2018). Türkiye`de ve dünyada çokkültürlülük ve eğitim. International Journal of Social Science. 72 (III), 25-40.
    Yardımcı Kitap YK1. Friedmen, T. (2003). Küreselleşmenin Geleceği, Boyner yy, İstanbul. YK2. Drucker, P. (2000). Yeni Gerçekler (7. Baskı). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara. YK3. Törenli, N. (2004). Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye, Bilim ve Sanat yy, Ankara. YK4. Appadurai, A. (1996). Modernity at Large.Cultural Dimensions of Globalization, Univercity of Minnesota Press, London.
    Dersin Amacı Küreselleşmeyi tüm boyutları ile kavramak
    Dersin İçeriği Küreselleşme ve Türkiye`ye etkileri; dünyada son yüzyılda meydana gelen gelişmeler; çevre üzerindeki değişimler; askeri ve ekonomik birliktelikler; küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkileri; Türkiye`nin küreselleşme karşısındaki durumu; çoğulculuk ve çok kültürlülük gibi kavramlar (ve bunların sosyal bilgilerde öğretimindeki yeri) ve çok kültürlü eğitim uygulamaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek -
    2 Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak -
    3 Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak -
    4 Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek 1
    5 Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak -
    6 Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak 2
    7 Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak 3
    8 Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak. -
    9 Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma. -
    10 Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama. 5
    11 Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme. -
    12 Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. -
    13 Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. 4
    14 Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma. -
    15 Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster