Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Küreselleşmeye giden yolda son yüzyılda meydana gelen önemli gelişmeler
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Teknolojik gelişmeler ve küreselleşme
|
K2. Bölüm 1
|
3
|
Küreselleşmenin sosyal ve kültürel boyutları
|
K2. Bölüm 2
|
4
|
Eğitim politikasına ilişkin kavramlar
|
K2. Bölüm 3
|
5
|
Küreselleşmeye ilişkin perspektifler
|
K2. Bölüm 4
|
6
|
Küreselleşen eğitim politikası analizi
|
K2. Bölüm5
|
7
|
Eğitim politikası ve değerlerin dağıtımı
|
K2. Bölüm 6
|
8
|
Müfredat, pedagoji ve değerlendirme
|
K2. Bölüm 7
|
9
|
Yönetimden yönetişime
|
K2. Bölüm 8
|
10
|
Eğitimde hakkaniyet politikaları
|
K2. Bölüm 9
|
11
|
Hareketlilik ve politika çıkmazı
|
K2. Bölüm 10
|
12
|
Diğer küreselleşmelerin düşünülmesi
|
K2. Bölüm 11
|
13
|
Çoğulculuk ve çok kültürlülük-I
|
K3. Bölüm 5
|
14
|
Çoğulculuk ve çok kültürlülük-II
|
K3. Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Filiz Bezci Bircan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kartal, Z. (2007). Kavramsal ve tarihsel yönleriyle küreselleşme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 251-264.
K2. Rizvi, F. ve Lingard, B. (2016). Küreselleşen eğitim politikası. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
K3. Karaca, F. (2018). Türkiye`de ve dünyada çokkültürlülük ve eğitim. International Journal of Social Science. 72 (III), 25-40.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Friedmen, T. (2003). Küreselleşmenin Geleceği, Boyner yy, İstanbul.
YK2. Drucker, P. (2000). Yeni Gerçekler (7. Baskı). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
YK3. Törenli, N. (2004). Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye, Bilim ve Sanat yy, Ankara.
YK4. Appadurai, A. (1996). Modernity at Large.Cultural Dimensions of Globalization, Univercity of Minnesota Press, London.
|
Dersin Amacı
|
Küreselleşmeyi tüm boyutları ile kavramak
|
Dersin İçeriği
|
Küreselleşme ve Türkiye`ye etkileri; dünyada son yüzyılda meydana gelen gelişmeler; çevre üzerindeki değişimler; askeri ve ekonomik birliktelikler; küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkileri; Türkiye`nin küreselleşme karşısındaki durumu; çoğulculuk ve çok kültürlülük gibi kavramlar (ve bunların sosyal bilgilerde öğretimindeki yeri) ve çok kültürlü eğitim uygulamaları.
|