|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Küreselleşmeye giden yolda son yüzyılda meydana gelen önemli gelişmeler
|
K1
|
|
2
|
Teknolojik gelişmeler ve küreselleşme
|
K2. Bölüm 1
|
|
3
|
Küreselleşmenin sosyal ve kültürel boyutları
|
K2. Bölüm 2
|
|
4
|
Eğitim politikasına ilişkin kavramlar
|
K2. Bölüm 3
|
|
5
|
Küreselleşmeye ilişkin perspektifler
|
K2. Bölüm 4
|
|
6
|
Küreselleşen eğitim politikası analizi
|
K2. Bölüm5
|
|
7
|
Eğitim politikası ve değerlerin dağıtımı
|
K2. Bölüm 6
|
|
8
|
Müfredat, pedagoji ve değerlendirme
|
K2. Bölüm 7
|
|
9
|
Yönetimden yönetişime
|
K2. Bölüm 8
|
|
10
|
Eğitimde hakkaniyet politikaları
|
K2. Bölüm 9
|
|
11
|
Hareketlilik ve politika çıkmazı
|
K2. Bölüm 10
|
|
12
|
Diğer küreselleşmelerin düşünülmesi
|
K2. Bölüm 11
|
|
13
|
Çoğulculuk ve çok kültürlülük-I
|
K3
|
|
14
|
Çoğulculuk ve çok kültürlülük-II
|
K3
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Filiz Bezci Bircan
|
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Filiz Bezci Bircan
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. Kartal, Z. (2007). Kavramsal ve tarihsel yönleriyle küreselleşme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 251-264.
K2. Rizvi, F. ve Lingard, B. (2016). Küreselleşen eğitim politikası. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
K3. Karaca, F. (2018). Türkiye`de ve dünyada çokkültürlülük ve eğitim. International Journal of Social Science. 72 (III), 25-40.
|
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Friedmen, T. (2003). Küreselleşmenin Geleceği, Boyner yy, İstanbul.
YK2. Drucker, P. (2000). Yeni Gerçekler (7. Baskı). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
YK3. Törenli, N. (2004). Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye, Bilim ve Sanat yy, Ankara.
YK4. Appadurai, A. (1996). Modernity at Large.Cultural Dimensions of Globalization, Univercity of Minnesota Press, London.
|
|
Dersin Amacı
|
Küreselleşmeyi tüm boyutları ile kavramak
|
|
Dersin İçeriği
|
Küreselleşme ve Türkiye`ye etkileri; dünyada son yüzyılda meydana gelen gelişmeler; çevre üzerindeki değişimler; askeri ve ekonomik birliktelikler; küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkileri; Türkiye`nin küreselleşme karşısındaki durumu; çoğulculuk ve çok kültürlülük gibi kavramlar (ve bunların sosyal bilgilerde öğretimindeki yeri) ve çok kültürlü eğitim uygulamaları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek
|
-
|
|
2
|
Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
|
-
|
|
3
|
Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak
|
-
|
|
4
|
Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
|
1
|
|
5
|
Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
|
-
|
|
6
|
Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak
|
2
|
|
7
|
Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak
|
3
|
|
8
|
Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
|
-
|
|
9
|
Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma.
|
-
|
|
10
|
Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama.
|
5
|
|
11
|
Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme.
|
-
|
|
12
|
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
|
-
|
|
13
|
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek.
|
4
|
|
14
|
Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma.
|
-
|
|
15
|
Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme.
|
-
|