ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Küreselleşme ve Eğitim EYP504 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Küreselleşmeyi farklı perspektiflerden analiz eder.
    2-Küreselleşme ve yerelleşme ilişkisini açıklar.
    3-Küreselleşme ve şehirleşme ilişkisini analiz eder.
    4-Küreselleşmenin ekonomik, siyasi ve kültürel boyutlarını tanımlar.
    5-Küreselleşmenin eğitime olan etkisini eleştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Küreselleşmeye giden yolda son yüzyılda meydana gelen önemli gelişmeler K1. Bölüm 1
    2 Teknolojik gelişmeler ve küreselleşme K2. Bölüm 1
    3 Küreselleşmenin sosyal ve kültürel boyutları K2. Bölüm 2
    4 Eğitim politikasına ilişkin kavramlar K2. Bölüm 3
    5 Küreselleşmeye ilişkin perspektifler K2. Bölüm 4
    6 Küreselleşen eğitim politikası analizi K2. Bölüm5
    7 Eğitim politikası ve değerlerin dağıtımı K2. Bölüm 6
    8 Müfredat, pedagoji ve değerlendirme K2. Bölüm 7
    9 Yönetimden yönetişime K2. Bölüm 8
    10 Eğitimde hakkaniyet politikaları K2. Bölüm 9
    11 Hareketlilik ve politika çıkmazı K2. Bölüm 10
    12 Diğer küreselleşmelerin düşünülmesi K2. Bölüm 11
    13 Çoğulculuk ve çok kültürlülük-I K3. Bölüm 5
    14 Çoğulculuk ve çok kültürlülük-II K3. Bölüm 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Filiz Bezci Bircan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kartal, Z. (2007). Kavramsal ve tarihsel yönleriyle küreselleşme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 251-264. K2. Rizvi, F. ve Lingard, B. (2016). Küreselleşen eğitim politikası. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. K3. Karaca, F. (2018). Türkiye`de ve dünyada çokkültürlülük ve eğitim. International Journal of Social Science. 72 (III), 25-40.
    Yardımcı Kitap YK1. Friedmen, T. (2003). Küreselleşmenin Geleceği, Boyner yy, İstanbul. YK2. Drucker, P. (2000). Yeni Gerçekler (7. Baskı). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara. YK3. Törenli, N. (2004). Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye, Bilim ve Sanat yy, Ankara. YK4. Appadurai, A. (1996). Modernity at Large.Cultural Dimensions of Globalization, Univercity of Minnesota Press, London.
    Dersin Amacı Küreselleşmeyi tüm boyutları ile kavramak
    Dersin İçeriği Küreselleşme ve Türkiye`ye etkileri; dünyada son yüzyılda meydana gelen gelişmeler; çevre üzerindeki değişimler; askeri ve ekonomik birliktelikler; küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkileri; Türkiye`nin küreselleşme karşısındaki durumu; çoğulculuk ve çok kültürlülük gibi kavramlar (ve bunların sosyal bilgilerde öğretimindeki yeri) ve çok kültürlü eğitim uygulamaları.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster