ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Küreselleşme ve Eğitim EYP504 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Küreselleşmeyi farklı perspektiflerden analiz eder.
    2-Küreselleşme ve yerelleşme ilişkisini açıklar.
    3-Küreselleşme ve şehirleşme ilişkisini analiz eder.
    4-Küreselleşmenin ekonomik, siyasi ve kültürel boyutlarını tanımlar.
    5-Küreselleşmenin eğitime olan etkisini eleştirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Filiz Bezci Bircan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kartal, Z. (2007). Kavramsal ve tarihsel yönleriyle küreselleşme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 251-264. K2. Rizvi, F. ve Lingard, B. (2016). Küreselleşen eğitim politikası. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. K3. Karaca, F. (2018). Türkiye`de ve dünyada çokkültürlülük ve eğitim. International Journal of Social Science. 72 (III), 25-40.
    Yardımcı Kitap YK1. Friedmen, T. (2003). Küreselleşmenin Geleceği, Boyner yy, İstanbul. YK2. Drucker, P. (2000). Yeni Gerçekler (7. Baskı). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara. YK3. Törenli, N. (2004). Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye, Bilim ve Sanat yy, Ankara. YK4. Appadurai, A. (1996). Modernity at Large.Cultural Dimensions of Globalization, Univercity of Minnesota Press, London.
    Dersin Amacı Küreselleşmeyi tüm boyutları ile kavramak
    Dersin İçeriği Küreselleşme ve Türkiye`ye etkileri; dünyada son yüzyılda meydana gelen gelişmeler; çevre üzerindeki değişimler; askeri ve ekonomik birliktelikler; küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkileri; Türkiye`nin küreselleşme karşısındaki durumu; çoğulculuk ve çok kültürlülük gibi kavramlar (ve bunların sosyal bilgilerde öğretimindeki yeri) ve çok kültürlü eğitim uygulamaları.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster