ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Karşılaştırmalı Eğitim EYP505 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Karşılaştırmalı eğitim tarihini açıklar.
    2-Geçmişte ve günümüzde ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırırken kullanılan yöntemleri söyler.
    3-Uluslararası eğitim kuruluşlarının çalışmalarını inceler.
    4-Çağdaş eğitim sistemlerini karşılaştırır.
    5-Karşılaştırmalı eğitimden kültürlerarası eğitime geçiş süreçlerini savunur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türk Eğitim Sistemi K1-Bölüm 1 K2-Bölüm 1
    2 Amerika Birleşik Devletleri Eğitim Sistemi K1-Bölüm 2
    3 Federal Almanya Cumhuriyeti Eğitim Sistemi K1-Bölüm 3
    4 Avusturya Eğitim Sistemi K1-Bölüm 4
    5 Belçika Eğitim Sistemi K1-Bölüm 5
    6 Danimarka Eğitim Sistemi K1-Bölüm 6
    7 Endonezya Eğitim Sistemi K1-Bölüm 7 K2-Bölüm 3
    8 Estonya Eğitim Sistemi K1-Bölüm 8
    9 Fransa Eğitim Sistemi K1-Bölüm 9
    10 Güney Afrika Cumhuriyeti Eğitim Sistemi K1-Bölüm 10
    11 Güney Kore Eğitim Sistemi K1-Bölüm 11
    12 Gürcistan Eğitim Sistemi K1-Bölüm 12
    13 Hindistan Eğitim Sistemi K1-Bölüm 13 K2-Bölüm 5
    14 İrlanda Eğitim Sistemi K1-Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Hasan Coşkun

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Balcı, A. (2011). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri (6. Baskı). Pegem Akademi Yayınları, Ankara. K2. Bakioğlu, A. (2013). Karşılaştırmalı eğitim yönetimi (2. Baskı). Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Eğitim tarihinin karşılaştırmalı olarak ana hatlarıyla anlatılması, karşılaştırmalı eğitimde kullanılan metotlar hakkında temel bilgilerin verilmesi, günümüzdeki çağdaş eğitim reformları ile ilgili bilgi edinilmesi
    Dersin İçeriği Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, tarihçesi, eğitim yöntemleri, karşılaştırmalı eğitimde araştırma süreci, ulusal uluslararası eğitim araştırma ve inceleme merkezleri, eğitim tarihindeki temel gelişmeleri karşılaştırma, Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması, Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sistemleri, çağdaş eğitim reformları, Türk eğitim sistemini diğer çağdaş eğitim sistemleri ile karşılaştırma, Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri ve Japon ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması konularına değinilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek 2
    2 Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak -
    3 Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak -
    4 Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek -
    5 Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak -
    6 Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak -
    7 Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak 2
    8 Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak. -
    9 Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma. -
    10 Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama. -
    11 Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme. 3
    12 Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. 4
    13 Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. -
    14 Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma. -
    15 Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster