Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Hasan Coşkun
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Balcı, A. (2011). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri (6. Baskı). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
K2. Bakioğlu, A. (2013). Karşılaştırmalı eğitim yönetimi (2. Baskı). Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Eğitim tarihinin karşılaştırmalı olarak ana hatlarıyla anlatılması, karşılaştırmalı eğitimde kullanılan metotlar hakkında temel bilgilerin verilmesi, günümüzdeki çağdaş eğitim reformları ile ilgili bilgi edinilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, tarihçesi, eğitim yöntemleri, karşılaştırmalı eğitimde araştırma süreci, ulusal uluslararası eğitim araştırma ve inceleme merkezleri, eğitim tarihindeki temel gelişmeleri karşılaştırma, Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması, Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sistemleri, çağdaş eğitim reformları, Türk eğitim sistemini diğer çağdaş eğitim sistemleri ile karşılaştırma, Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri ve Japon ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması konularına değinilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek
|
2
|
2
|
Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
|
-
|
3
|
Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak
|
-
|
4
|
Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
|
-
|
5
|
Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
|
-
|
6
|
Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak
|
-
|
7
|
Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak
|
2
|
8
|
Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
|
-
|
9
|
Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma.
|
-
|
10
|
Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme.
|
3
|
12
|
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
|
4
|
13
|
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek.
|
-
|
14
|
Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma.
|
-
|
15
|
Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme.
|
3
|