Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin işlenişi ile ilgili bilgi verilmesi, Örgüt ve davranışın tanımı, örgütsel davranışın amacı, örgütsel davranışa katkıda bulunan bilimler.
|
K1, Bölüm1
|
2
|
Rol, Görev. Örgütsel rolün özellikleri, rolçatışması.
|
K1, Bölüm1
|
3
|
Kişilik ve bireysel farklılıklar, Kişilik Kuramları Freud`un kişilik Kuramı, Robert R. McCrea ve Paul T. Costa: Beş Faktör Kişilik Modeli)
|
K1, Bölüm1
K2, Bölüm 4
|
4
|
E. Berne`nin Kişilik Kuramı, Örgütsel iletişim, iletişim türleri, iletişim engelleri.
|
K1, Bölüm2
|
5
|
Sosyal gruplar ve grup dinamiği. Örgütsel güç ve etkileme süreci, örgütlerde güç kaynakları
|
K1, Bölüm6
|
6
|
İnsanı üretmeye iten güç, güdülenme ve güdülenme kuramları (Kapsam Kuramları ve Süreç Kuramları
|
K1, Bölüm5
|
7
|
Örgütlerde çatışma yönetimi, Çatışma yönetme stratejileri
|
K1, Bölüm6
|
8
|
Örgüt kültürü kavramı, örgüt kültürünün temel özellikleri, boyutları, ögeleri ve işlevleri.
|
K1, Bölüm8
|
9
|
Örgüt Kültürü tipolojileri, Güç mesafesi
|
K1, Bölüm8
|
10
|
Örgütsel değişme ve gelişme-Peynirimi Kim Kaptı?
|
K1, Bölüm10
|
11
|
Örgütsel adalet, Örgütsel bağlılık, Örgütsel vatandaşlık davranışı
|
K1, Bölüm16
|
12
|
The Company Man/Şirket Adamları Filminin örgütsel davranış açısından analizi
|
K1, Bölüm12
|
13
|
Örgütlerde yıldırma, Ayrımcılık, Örgütsel sinizm
|
K1, Bölüm20
|
14
|
Mesleki Tükenmişlik, Üretkenlik karşıtı iş davranışları
|
K1, Bölüm20
K2, Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Adem ÇİLEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Adem Çilek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Özdemir, S. & Cemaloğlu, N. (2017). Örgütsel Davranış ve Yönetimi (1. Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
K2. Özkalp, E. & Kırel, Ç. (2018). Örgütsel Davranış (8. Baskı). Ekin Kitabevi Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin iş ortamında insan davranışlarının nedenlerini fark etmelerini sağlayarak; öğrencilere iş yaşamında performansı etkileyen faktörler, iş yaşamında öğrenme, motivasyon, liderlik, kurumsal ve bireysel iletişim, grup davranışı, temel insan kaynakları süreçleri, gelişim, değişim, yenilik gibi teorik bilgileri kavratmak ve örnek olaylar çözümlemeleri sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri; Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi; Araştırma Teknikleri; Örgüt İçinde Birey ve Kişilik; Tutumlar ve İş Tatmini; Bireysel Farklılıkların Temelleri Biyografik Karakteristikler Yetenekler ve Öğrenme; Örgüt Kültürü, Örgütlerde Grup ve Süreçleri; Örgütlerde Grupla Çalışma Teknikleri ve Katılımlı Yönetim; Örgütlerde Güdüleme Süreci ve Kuramları; Örgütlerde Liderlik ve Kuramları; Örgütlerde Çatışma; Örgütlerde Stres ve Yönetimi; Örgütsel Çevre ve Teknoloji; Örgütsel Değişme, Geliştirme, Takım Çalışmaları; Örgütlerde Güç ve Politika; Örgütlerde Etik Davranışlar, Yönetimi ve Kontrolü.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek
|
2
|
2
|
Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
|
-
|
3
|
Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak
|
-
|
4
|
Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
|
2
|
5
|
Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
|
-
|
6
|
Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak
|
-
|
7
|
Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak
|
3
|
8
|
Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
|
-
|
9
|
Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma.
|
-
|
10
|
Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama.
|
1
|
11
|
Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme.
|
-
|
12
|
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
|
-
|
13
|
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek.
|
-
|
14
|
Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma.
|
-
|
15
|
Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme.
|
-
|