ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Örgütsel Davranış EYP506 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çatışma çözme stratejilerini karşılaştırır.
    2-Grup dinamiğinin işgören davranışlarına etkisini açıklar.
    3-Kişilik ve motivasyon kuramlarını ilişkilendirir.
    4-Örgütlerde iletişimin önemini fark eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin işlenişi ile ilgili bilgi verilmesi, Örgüt ve davranışın tanımı, örgütsel davranışın amacı, örgütsel davranışa katkıda bulunan bilimler. K1, Bölüm1
    2 Rol, Görev. Örgütsel rolün özellikleri, rolçatışması. K1, Bölüm1
    3 Kişilik ve bireysel farklılıklar, Kişilik Kuramları Freud`un kişilik Kuramı, Robert R. McCrea ve Paul T. Costa: Beş Faktör Kişilik Modeli) K1, Bölüm1 K2, Bölüm 4
    4 E. Berne`nin Kişilik Kuramı, Örgütsel iletişim, iletişim türleri, iletişim engelleri. K1, Bölüm2
    5 Sosyal gruplar ve grup dinamiği. Örgütsel güç ve etkileme süreci, örgütlerde güç kaynakları K1, Bölüm6
    6 İnsanı üretmeye iten güç, güdülenme ve güdülenme kuramları (Kapsam Kuramları ve Süreç Kuramları K1, Bölüm5
    7 Örgütlerde çatışma yönetimi, Çatışma yönetme stratejileri K1, Bölüm6
    8 Örgüt kültürü kavramı, örgüt kültürünün temel özellikleri, boyutları, ögeleri ve işlevleri. K1, Bölüm8
    9 Örgüt Kültürü tipolojileri, Güç mesafesi K1, Bölüm8
    10 Örgütsel değişme ve gelişme-Peynirimi Kim Kaptı? K1, Bölüm10
    11 Örgütsel adalet, Örgütsel bağlılık, Örgütsel vatandaşlık davranışı K1, Bölüm16
    12 The Company Man/Şirket Adamları Filminin örgütsel davranış açısından analizi K1, Bölüm12
    13 Örgütlerde yıldırma, Ayrımcılık, Örgütsel sinizm K1, Bölüm20
    14 Mesleki Tükenmişlik, Üretkenlik karşıtı iş davranışları K1, Bölüm20 K2, Bölüm 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Adem ÇİLEK
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Adem Çilek

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özdemir, S. & Cemaloğlu, N. (2017). Örgütsel Davranış ve Yönetimi (1. Baskı). Pegem Akademi, Ankara. K2. Özkalp, E. & Kırel, Ç. (2018). Örgütsel Davranış (8. Baskı). Ekin Kitabevi Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin iş ortamında insan davranışlarının nedenlerini fark etmelerini sağlayarak; öğrencilere iş yaşamında performansı etkileyen faktörler, iş yaşamında öğrenme, motivasyon, liderlik, kurumsal ve bireysel iletişim, grup davranışı, temel insan kaynakları süreçleri, gelişim, değişim, yenilik gibi teorik bilgileri kavratmak ve örnek olaylar çözümlemeleri sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri; Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi; Araştırma Teknikleri; Örgüt İçinde Birey ve Kişilik; Tutumlar ve İş Tatmini; Bireysel Farklılıkların Temelleri Biyografik Karakteristikler Yetenekler ve Öğrenme; Örgüt Kültürü, Örgütlerde Grup ve Süreçleri; Örgütlerde Grupla Çalışma Teknikleri ve Katılımlı Yönetim; Örgütlerde Güdüleme Süreci ve Kuramları; Örgütlerde Liderlik ve Kuramları; Örgütlerde Çatışma; Örgütlerde Stres ve Yönetimi; Örgütsel Çevre ve Teknoloji; Örgütsel Değişme, Geliştirme, Takım Çalışmaları; Örgütlerde Güç ve Politika; Örgütlerde Etik Davranışlar, Yönetimi ve Kontrolü.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek 2
    2 Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak -
    3 Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak -
    4 Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek 2
    5 Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak -
    6 Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak -
    7 Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak 3
    8 Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak. -
    9 Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma. -
    10 Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama. 1
    11 Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme. -
    12 Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. -
    13 Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. -
    14 Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma. -
    15 Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster