Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
|
K1-Bölüm 1
K2-Bölüm 2
|
2
|
Ölçme Süreç ve Sonuçlarının Nitelikleri: Ölçme Hatası, Güvenirlik, Geçerlik-I
|
K1-Bölüm 2
K2-Bölüm 3
|
3
|
Ölçme Süreç ve Sonuçlarının Nitelikleri: Ölçme Hatası, Güvenirlik, Geçerlik-II
|
K1-Bölüm 2
|
4
|
Ölçme Araçlarını Sınıflama
|
K1-Bölüm 3
|
5
|
Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-I
|
K1-Bölüm 4
|
6
|
Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-II
|
K1-Bölüm 5
|
7
|
Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-I
|
K1-Bölüm 6
|
8
|
Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-II
|
K1-Bölüm 7
|
9
|
Ölçme Sonuçlarının Yorumlanması ve Not Verme
|
K1-Bölüm 9
|
10
|
Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler
|
K1-Bölüm 10
K2-Bölüm 6
|
11
|
Madde puanları üzerinde istatistiksel işlemler-I
|
K1-Bölüm 11
K2-Bölüm 6
|
12
|
Madde puanları üzerinde istatistiksel işlemler-II
|
K1-Bölüm 11
K2-Bölüm 6
|
13
|
Bilgisayar Tabanlı Ölçme ve Değerlendirme
|
K1-Bölüm 12
|
14
|
Çevrimiçi (Online) Değerlendirme
|
K1-Bölüm 13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru Doğruöz
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Doğruöz
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Doğan, N. (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (2. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara.
K2. Tekindal, S. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (6. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory (10. Edition). HBJ Publisher.
|
Dersin Amacı
|
İstatistiğe giriş, klasik test teorisi, güvenirlik, geçerlik, modern test teorisi. Ölçme ve değerlendirme alanındaki kavramları tanıtmak, ölçme yöntemlerini tanıtmak, test hazırlama becerisi kazandırmak, test sonuçlarını doğru biçimde yorumlayabilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, Temel kavramlar, Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler, Eğitimde kullanılan ölçme araçları, Performansa dayalı değerlendirme türleri, Test türleri, Test geliştirme, Davranışların ölçülmesi ve soru yazma, Değerlendirme ve not verme, Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek
|
-
|
2
|
Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
|
2
|
3
|
Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak
|
-
|
4
|
Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
|
-
|
5
|
Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
|
4
|
6
|
Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak
|
-
|
7
|
Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak
|
-
|
8
|
Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
|
-
|
9
|
Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma.
|
3
|
10
|
Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme.
|
4
|
12
|
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
|
-
|
13
|
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek.
|
3
|
14
|
Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma.
|
-
|
15
|
Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme.
|
-
|