ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme EYP507 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve istatistiksel yöntemleri açıklar.
    2-Eğitimde kullanılan testlerin güvenirliğini ve geçerliğini hesaplama yöntemlerini seçer.
    3-Eğitimde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır.
    4-Eğitimde kullanılan klasik ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tanımlar.
    5-Alandaki ulusal ve uluslararası çalışmaları inceler.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ebru Doğruöz
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Doğruöz

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Doğan, N. (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (2. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara. K2. Tekindal, S. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (6. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory (10. Edition). HBJ Publisher.
    Dersin Amacı İstatistiğe giriş, klasik test teorisi, güvenirlik, geçerlik, modern test teorisi. Ölçme ve değerlendirme alanındaki kavramları tanıtmak, ölçme yöntemlerini tanıtmak, test hazırlama becerisi kazandırmak, test sonuçlarını doğru biçimde yorumlayabilmek.
    Dersin İçeriği Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, Temel kavramlar, Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler, Eğitimde kullanılan ölçme araçları, Performansa dayalı değerlendirme türleri, Test türleri, Test geliştirme, Davranışların ölçülmesi ve soru yazma, Değerlendirme ve not verme, Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster