ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okullarda Teknoloji Kullanımı EYP508 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi teknolojileri ve bilgi toplumlarının gelişimi ve önemini tartışır.
    2-Dijital dönüşümü ve tarihçesini rapor eder.
    3-İnternet araçları, Web`de yayımcılık ve bilgisayarın eğitim kurumlarında kullanımı hakkında gerekli becerileri kullanır.
    4-Okullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçları ve öncelikleri sıralar.
    5-Bir okul sisteminde teknolojinin okul ile nasıl bütünleştirilebileceğini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler20000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)013030
    Proje4014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014444
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   226
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,53 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi teknolojileri ve bilgi toplumları ilgili temel kavramlar K1-s:1-24
    2 Bilgisayar/Bilgi okur-yazarlığı K1-s:25-48
    3 Bilgisayarlaşmanın kısa tarihçesi. K2-s1-35
    4 Eğitimde bilgisayar kullanımının kısa bir tarihi. Okullarda bilgisayar uygulamaları. Bilgisayar destekli eğitime genel bir bakış K2-s:1-35
    5 Bilgisayar destekli eğitimde kuramdan uygulamaya K3-Bölüm 1
    6 Bilgisayar destekli eğitimde kuramdan uygulamaya K3-Bölüm 1
    7 İnternet üzerinde eğitime genel bakış K3-Bölüm 5
    8 Dijital dönüşüm K4-Bölüm 4
    9 Geçmişten Günümüze dijital dönüşüm K4-Bölüm 7
    10 Yapay zeka ve akıllı öğretim sistemleri K3-Bölüm 6
    11 Okullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçların ve önceliklerin saptanmasında değişik yaklaşımlar K4-Bölüm 9
    12 İletişim teknolojileri. Dijital İçerik Yönetimi Dijital Dönüşümde Engeller K4-Bölüm 9 K4-Bölüm 11
    13 Kleimann &Myths and realities başlıklı makalelerinin incelenmesi-I K5-Bölüm 2
    14 Kleimann &Myths and realities başlıklı makalelerinin incelenmesi-II K5-Bölüm 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nuray ZAN
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Nuray Zan

    Ders Yardımcıları --
    Kaynaklar K1. Kalbag, Asha (1997). Dünyayı saran ağ: WWW. (Çeviri: Selma İkiz) Tubitak Popüler Bilim Kitapları. Ankara: TUBİTAK. K2. İşman, A. (2001). Bilgisayar ve eğitim. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 1-34. K3. Akpınar, Yavuz (1999). Bilgisayar destekli öğretim ve uygulamalar. Ankara Anı Yayıncılık. K4. Telli, G., Aydın S. (2020) Dijital Dönüşüm Maltepe Üniversitesi Yayınları K5. Kleiman, G. M. (2000). Myths and realities about technology in K-12 schools. Leadership and the New Technologies, (14), 1-9. [Çevrim-içi: http://www.edtechleaders.org/documents/myths.pdf], Erişim Tarihi: 9 Kasım 2012.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin, bilgi ve iletişim teknolojilerinin temel araç ve süreçlerini, eğitim kurumlarında kuramsal ve uygulamalı olarak işe koşmalarını sağlayabilecek bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. Bu ders, bilgi ve iletişim teknolojilerinin, eğitim kurumlarında kullanımına ilişkin gerekli becerilerin ve bilgilerin kazandırılmasına dayalı olarak ele alınır.
    Dersin İçeriği Bu ders, bilgi ve iletişim teknolojilerinin, dijitalleşmenin temel araç ve süreçlerini, eğitim kurumlarında kullanımına ilişkin gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması üzerine konu içeriğine sahiptir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek -
    2 Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 2
    3 Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak -
    4 Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek 2
    5 Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak -
    6 Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak 3
    7 Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak -
    8 Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak. -
    9 Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma. -
    10 Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama. 4
    11 Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme. -
    12 Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. -
    13 Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. -
    14 Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma. -
    15 Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster