Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgi teknolojileri ve bilgi toplumları ilgili temel kavramlar
|
K1-s:1-24
|
2
|
Bilgisayar/Bilgi okur-yazarlığı
|
K1-s:25-48
|
3
|
Bilgisayarlaşmanın kısa tarihçesi.
|
K2-s1-35
|
4
|
Eğitimde bilgisayar kullanımının kısa bir tarihi. Okullarda bilgisayar uygulamaları. Bilgisayar destekli eğitime genel bir bakış
|
K2-s:1-35
|
5
|
Bilgisayar destekli eğitimde kuramdan uygulamaya
|
K3-Bölüm 1
|
6
|
Bilgisayar destekli eğitimde kuramdan uygulamaya
|
K3-Bölüm 1
|
7
|
İnternet üzerinde eğitime genel bakış
|
K3-Bölüm 5
|
8
|
Dijital dönüşüm
|
K4-Bölüm 4
|
9
|
Geçmişten Günümüze dijital dönüşüm
|
K4-Bölüm 7
|
10
|
Yapay zeka ve akıllı öğretim sistemleri
|
K3-Bölüm 6
|
11
|
Okullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçların ve önceliklerin saptanmasında değişik yaklaşımlar
|
K4-Bölüm 9
|
12
|
İletişim teknolojileri. Dijital İçerik Yönetimi
Dijital Dönüşümde Engeller
|
K4-Bölüm 9
K4-Bölüm 11
|
13
|
Kleimann &Myths and realities başlıklı makalelerinin incelenmesi-I
|
K5-Bölüm 2
|
14
|
Kleimann &Myths and realities başlıklı makalelerinin incelenmesi-II
|
K5-Bölüm 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nuray ZAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Nuray Zan
|
Ders Yardımcıları
|
--
|
Kaynaklar
|
K1. Kalbag, Asha (1997). Dünyayı saran ağ: WWW. (Çeviri: Selma İkiz) Tubitak Popüler Bilim Kitapları. Ankara: TUBİTAK.
K2. İşman, A. (2001). Bilgisayar ve eğitim. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 1-34.
K3. Akpınar, Yavuz (1999). Bilgisayar destekli öğretim ve uygulamalar. Ankara Anı Yayıncılık.
K4. Telli, G., Aydın S. (2020) Dijital Dönüşüm Maltepe Üniversitesi Yayınları
K5. Kleiman, G. M. (2000). Myths and realities about technology in K-12 schools. Leadership and the New Technologies, (14), 1-9. [Çevrim-içi: http://www.edtechleaders.org/documents/myths.pdf], Erişim Tarihi: 9 Kasım 2012.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencinin, bilgi ve iletişim teknolojilerinin temel araç ve süreçlerini, eğitim kurumlarında kuramsal ve uygulamalı olarak işe koşmalarını sağlayabilecek bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Bu ders, bilgi ve iletişim teknolojilerinin, eğitim kurumlarında kullanımına ilişkin gerekli becerilerin ve bilgilerin kazandırılmasına dayalı olarak ele alınır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, bilgi ve iletişim teknolojilerinin, dijitalleşmenin temel araç ve süreçlerini, eğitim kurumlarında kullanımına ilişkin gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması üzerine konu içeriğine sahiptir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek
|
-
|
2
|
Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
|
2
|
3
|
Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak
|
-
|
4
|
Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
|
2
|
5
|
Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
|
-
|
6
|
Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak
|
3
|
7
|
Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak
|
-
|
8
|
Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
|
-
|
9
|
Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma.
|
-
|
10
|
Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama.
|
4
|
11
|
Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme.
|
-
|
12
|
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
|
-
|
13
|
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek.
|
-
|
14
|
Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma.
|
-
|
15
|
Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme.
|
3
|