ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dönem Projesi EYP599 GÜZ-BAHAR 0+2 Z 15
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çalışma konusu ile ilgili alanyazın taramasını raporlaştırır.
    2-Çalışmanın yöntemini planlar.
    3-Çalışmanın sonuçlarını yorumlar.
    4-Çalışmayı raporlaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1428392
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje10013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   450
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     15 ---- (15)
    Dersin AKTS Kredisi   15
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Proje konusunun belirlenmesi
    2 Literatür çalışması
    3 Projede yapılacak çalışmaların planlanması
    4 Kaynakların gözden geçirilmesi
    5 Kaynakların seçimi
    6 Çalışma sürecinin belirlenmesi
    7 Çalışma için model oluşturma ve gerekli hesaplamaların yapılması
    8 Tasarım ve deney için hazırlık yapılması
    9 Tasarım ve deneylerin yapılması
    10 Sonuçların elde edilmesi ve incelenmesi
    11 Sonuçların gözden geçirilmesi
    12 Çalışmanın düzenlenmesi, sonuçların yorumlanması
    13 Çalışmanın yazılması
    14 Çalışmanın sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Süheyla Bozkurt Balcı
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Özlem Yeşim Özbek

    2-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Doğruöz

    3-)Doktor Öğretim Üyesi Filiz Bezci Bircan

    4-)Profesör Dr. Nuray Zan

    5-)Doçent Dr. Süheyla Bozkurt Balcı

    6-)Profesör Dr. Hasan Coşkun

    7-)Doçent Dr. Adem Çilek

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma (11.Baskı). PegemA Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Derslerden alınan bilgilerle, bir amaca yönelik olarak araştırma yapmak, bir makine ve/veya sistemi tasarlama ve projelendirmektir.
    Dersin İçeriği Proje konusu, literatür araştırması, tasarım ve deney yapma, yorumlama, proje yazma ve sunum.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek -
    2 Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak -
    3 Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak -
    4 Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek 4
    5 Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak -
    6 Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak 4
    7 Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak -
    8 Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak. -
    9 Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma. -
    10 Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama. -
    11 Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme. -
    12 Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. -
    13 Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. -
    14 Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma. 3
    15 Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster