Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisine giriş. Temel kavramlar ve yönetsel teorilerin yönetim psikolojisine katkıları.
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Örgütsel davranış disiplini, ilgi alanları, gelişimi ve etkileri.
|
K1, Bölüm 1
K2, S. 525
|
3
|
Örgüt kültürü: Kavram, ilke, türleri ve örgüt kültürü ile ilgili teorik araştırmalar.
|
K1, Bölüm 9
|
4
|
İş ile personel arasında uyumun sağlanılması.
|
K1, Bölüm 11
|
5
|
Çalışma koşulları: Monotonluk, fiziksel koşullar vs.
|
K1, Bölüm 11
|
6
|
Çatışma Yönetimi: Çatışma kavramı, nedenleri, kaynakları, türleri ve çatışmanın çözümü.
|
K1, Bölüm 11
|
7
|
Çatışma Yönetimi: Çatışma kavramı, nedenleri, kaynakları, türleri ve çatışmanın çözümü.
|
K1, Bölüm 11
|
8
|
Örgütsel Stres: Stres kavramı, belirtileri, sonuçları ve çözüm yöntemleri.
|
K1, Bölüm 12
K2, S. 530
|
9
|
Örgütsel Stres: Stres kavramı, belirtileri, sonuçları ve çözüm yöntemleri.
|
K1, Bölüm 12
|
10
|
Tükenme (Burnout): Örgütsel tükenme, neden ve sonuçları.
|
K1, Bölüm 13
|
11
|
Mobbing: Örgütsel yıldırma, mobbing uygulayıcıları, mağdurları, sebep ve sonuçları.
|
K1, Bölüm 13
|
12
|
Örgütsel değişim: Değilşim kavramı, değişim ihtiyacı, engeller ve değişim teorileri.
|
K1, Bölüm 14
|
13
|
Örgüt geliştirme.
|
K1, Bölüm 15
|
14
|
Liderlik: Liderlik kavramı, liderlerin özellik ve fonksiyonları, liderlik kuramları, etki ve sonuçları. Örgütlerde Etik : Etik kavramı, örgütsel sabotaj, yolsuzluk ve usulsüzlük. Örgütsel vatandaşlık kavramı.
|
K1, Bölüm 16
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Adem ÇİLEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Adem Çilek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Eren, E. (2020). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi (1. Baskı). Beta Yayınları, İstanbul.
K2. Şahin, A. (2004). Yönetim kuramları ve motivasyon ilişkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (0)11, s. 523-547.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı örgütsel davranış ile ilgili temel kavramları ve çalışma yaşamı çerçevesinde insan ilişkileri ve davranışlarının öğrenilmesini sağlamaktır. Çalışma hayatında karşılaşılan çeşitli sorunların yönetim tarafından çözümlenmesine yönelik süreçlerin psikolojik alt yapısı irdelenecektir.
|
Dersin İçeriği
|
Psikolojinin yönetim ve organizasyonlardaki yeri ve önemi, örgütsel davranış ve çağdaş yaklaşımlar, örgütlerde kişi ve gruplar, örgüt kültürü konuları ele alınmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek
|
2
|
2
|
Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
|
-
|
3
|
Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak
|
-
|
4
|
Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
|
-
|
5
|
Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
|
-
|
6
|
Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak
|
3
|
7
|
Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak
|
-
|
8
|
Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
|
-
|
9
|
Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma.
|
-
|
10
|
Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme.
|
-
|
12
|
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
|
-
|
13
|
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek.
|
3
|
14
|
Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma.
|
-
|
15
|
Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme.
|
-
|