ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yönetim Psikolojisi EYP509 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Problemlerin çözümünde insani ilişkilerin ve empati yeteneğinin önemini fark eder.
    2-Çalışma yaşamında karşılaşılan psikolojik süreçleri tartışır.
    3-Örgütsel yaşamdaki barış ve huzuru tehdit eden problemleri ve çözüm önerilerini sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisine giriş. Temel kavramlar ve yönetsel teorilerin yönetim psikolojisine katkıları. K1, Bölüm 1
    2 Örgütsel davranış disiplini, ilgi alanları, gelişimi ve etkileri. K1, Bölüm 1 K2, S. 525
    3 Örgüt kültürü: Kavram, ilke, türleri ve örgüt kültürü ile ilgili teorik araştırmalar. K1, Bölüm 9
    4 İş ile personel arasında uyumun sağlanılması. K1, Bölüm 11
    5 Çalışma koşulları: Monotonluk, fiziksel koşullar vs. K1, Bölüm 11
    6 Çatışma Yönetimi: Çatışma kavramı, nedenleri, kaynakları, türleri ve çatışmanın çözümü. K1, Bölüm 11
    7 Çatışma Yönetimi: Çatışma kavramı, nedenleri, kaynakları, türleri ve çatışmanın çözümü. K1, Bölüm 11
    8 Örgütsel Stres: Stres kavramı, belirtileri, sonuçları ve çözüm yöntemleri. K1, Bölüm 12 K2, S. 530
    9 Örgütsel Stres: Stres kavramı, belirtileri, sonuçları ve çözüm yöntemleri. K1, Bölüm 12
    10 Tükenme (Burnout): Örgütsel tükenme, neden ve sonuçları. K1, Bölüm 13
    11 Mobbing: Örgütsel yıldırma, mobbing uygulayıcıları, mağdurları, sebep ve sonuçları. K1, Bölüm 13
    12 Örgütsel değişim: Değilşim kavramı, değişim ihtiyacı, engeller ve değişim teorileri. K1, Bölüm 14
    13 Örgüt geliştirme. K1, Bölüm 15
    14 Liderlik: Liderlik kavramı, liderlerin özellik ve fonksiyonları, liderlik kuramları, etki ve sonuçları. Örgütlerde Etik : Etik kavramı, örgütsel sabotaj, yolsuzluk ve usulsüzlük. Örgütsel vatandaşlık kavramı. K1, Bölüm 16
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Adem ÇİLEK
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Adem Çilek

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Eren, E. (2020). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi (1. Baskı). Beta Yayınları, İstanbul. K2. Şahin, A. (2004). Yönetim kuramları ve motivasyon ilişkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (0)11, s. 523-547.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı örgütsel davranış ile ilgili temel kavramları ve çalışma yaşamı çerçevesinde insan ilişkileri ve davranışlarının öğrenilmesini sağlamaktır. Çalışma hayatında karşılaşılan çeşitli sorunların yönetim tarafından çözümlenmesine yönelik süreçlerin psikolojik alt yapısı irdelenecektir.
    Dersin İçeriği Psikolojinin yönetim ve organizasyonlardaki yeri ve önemi, örgütsel davranış ve çağdaş yaklaşımlar, örgütlerde kişi ve gruplar, örgüt kültürü konuları ele alınmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek 2
    2 Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak -
    3 Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak -
    4 Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek -
    5 Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak -
    6 Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak 3
    7 Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak -
    8 Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak. -
    9 Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma. -
    10 Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama. -
    11 Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme. -
    12 Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. -
    13 Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. 3
    14 Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma. -
    15 Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster