ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nitel Araştırma Yöntemleri EYP510 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Nitel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavramları ve niteliksel araştırma etiğini açıklar.
    2-Niteliksel ve niceliksel araştırmalar arasındaki farkı söyler.
    3-Niteliksel araştırmalarda örnekleme tekniğini seçer.
    4-Derinlemesine görüşme ve odak grup görüşmeleri planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sosyal bilim alanları ve araştırma yöntemlerinin tanıtımı K1-Bölüm1
    2 Nitel araştırma türleri K1-Bölüm2
    3 Nitel araştırmada kavramsal çerçevenin oluşturulması K1-Bölüm3
    4 Nitel araştırmada araştırma tasarımının oluşturulması K1-Bölüm4
    5 Nitel araştırmada zaman ve kaynakları planlama K1-Bölüm5
    6 Nitel araştırmada verilerin kaydedilmesi, yönetilmesi ve analiz edilmesi K1-Bölüm6
    7 Nitel araştırmada veri toplama yöntemleri K1-Bölüm7
    8 Derinlemesine görüşme K1-Bölüm7
    9 Odak grup K1-Bölüm8
    10 Gözlem K1-Bölüm8
    11 Nitel veri analizi-I K1-Bölüm9
    12 Nitel veri analizi-II K1-Bölüm9
    13 Nitel verinin bilgisayar programlarıyla analizi K1-Bölüm9
    14 Nitel araştırmanın yazımı K1-Bölüm10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Süheyla Bozkurt Balcı
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Süheyla Bozkurt Balcı

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Işıkoğlu, N. (2005). Eğitimde Nitel Araştırma. Eğitim Araştırmaları, Ankara.
    Dersin Amacı Nitel araştırma yöntemlerini eğitim araştırmalarında etkin bir şekilde kullanımı hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği Nitel araştırmaların eğitimdeki yeri, nitel veri toplama teknikleri ve ölçme araçlarının hazırlanması, nitel olarak toplanan verilerin analiz edilmesi ve rapor haline getirilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek -
    2 Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3
    3 Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak -
    4 Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek -
    5 Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak 4
    6 Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak -
    7 Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak -
    8 Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak. -
    9 Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma. -
    10 Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama. 4
    11 Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme. -
    12 Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. -
    13 Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. 2
    14 Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma. -
    15 Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster