ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitimde Politika Analizi EYP511 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitimde politika analizini sıralar.
    2-Eğitim politikalarını etkileyen faktörleri değerlendirir.
    3-Eğitim politikalarını inceler.
    4-Güncel eğitim politikası konularını ve sorunlarını fark eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitimde politika K1. Bölüm 1
    2 Politika analiz modelleri K1. Bölüm 2
    3 Farklı teorik yaklaşımlar bağlamında eğitim politikası K1. Bölüm 3
    4 Uluslararası ve ulusal örgütlerin Türk eğitim politikalarına yansımaları K1. Bölüm 4
    5 Eğitimde ekonomi politikaları K1. Bölüm 5
    6 Eğitimde maliyet analizi ve maliyet etkililik analizi K1. Bölüm 6
    7 Eğitimde eşitlik politikaları K1. Bölüm 7
    8 Eğitimde teknoloji kullanımı K1. Bölüm 8
    9 Eğitimde nitelik tartışmaları K1. Bölüm 10
    10 Eğitim ve istihdam ilişkisi K1. Bölüm 11
    11 Türkiye`de mesleki eğitim politikaları K1. Bölüm 12
    12 Türkiye`de yetişkin eğitimi politikaları K1. Bölüm 13
    13 Eğitimdeki yapısal güçlükler K1. Bölüm 14
    14 Eğitim politikalarının okullardaki yansıması K1. Bölüm 15
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Adem ÇİLEK
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Adem Çilek

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Cemaloğlu, N. , Çoban, Ö., Özdemir, N. ve Bozkurt, S. (2019). Eğitimde politika analizi. Ankara: Pegem Akademi
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Eğitimde farklı politika yaklaşımlarını, politika belirleme sürecinde etkili olan aktörleri ve bu politikaları biçimlendiren ulusal ve evrensel bağlamları kavramak, öğrencilere kamu politikaları ve politika analizi hakkında genel bir anlayış kazandırmak, öğrencilerde kamu politikalarına ilişkin rapor yazma becerisi geliştirmek, öğrencilere politika analizi yapmak için kullanılan yöntemleri ve prosedürleri kazandırmak.
    Dersin İçeriği Bu derste, kamu politika süreci ve özelde eğitimde politika analizine yönelik olarak politika çalışmalarının tarihsel geçmişi ve gelişim süreci incelenir. Politika analizine ilişkin kuramlar, kavramlar, terimler ve metodolojiler ile politika analizinde kullanılan prosedürler, eğitimdeki güncel politika uygulamaları incelenerek verilir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim Yönetimi alanındaki kuram ve yaklaşımlarını bilmek 5
    2 Türkiye`de ve dünyada eğitim yönetimi ile uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 4
    3 Eğitim yönetimi kademelerinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak -
    4 Araştırmalarla elde ettikleri verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek 5
    5 Bilimsel araştırma tekniklerine, resmi yazışma yazım ilkelerine uygun rapor yazmak -
    6 Eğitim yönetimi alanında yapılmış makale, tez ve rapor gibi bilimsel eserleri anlamak ve yazmak -
    7 Eğitim yönetimi alanında çıkarılan yasal metinleri anlamak ve yorumlamak -
    8 Eğitim yönetiminde mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak. 5
    9 Eğitim Yönetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma. -
    10 Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama. -
    11 Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme. -
    12 Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. -
    13 Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. -
    14 Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma. -
    15 Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster