Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Atatürk Dönemi gerçekleştirilen inkılâp hareketleri
|
K1, s. 1-20
|
2
|
Gerekçeleriyle ortaya çıkan sosyal ve ekonomik değişim
|
K1, s. 1-20
|
3
|
Siyasal alanındaki değişmeler
|
K2, s. 10-25
|
4
|
Ekonomi alanındaki değişmeler
|
K1, s. 20-35
|
5
|
İzmir İktisat Kongresi ve dönemin ekonomi politikaları
|
K1, s. 35-56
|
6
|
Kültürel alandaki değişmeler
|
K2, s. 24-45
|
7
|
Atatürk dönemi kültür politikaları
|
K3, s. 17-50
|
8
|
Yazılı Değerlendirme
|
|
9
|
Türk Ocakları ve Halkevleri
|
K2, s. 61-75
|
10
|
Eğitim alanındaki gelişmeler ve eğitim politikası
|
K.4, s. 32-73
|
11
|
Harf inkılâbı ve Millet Mektepleri, Köy Enstitüleri
|
K 3, s. 16-38
|
12
|
Kültür ve eğitim alanındaki gelişmelerin sonuçları
|
K2, s. 23-41
|
13
|
Sosyal alandaki değişmeler
|
K1, s. 52-70
|
14
|
Çeşitli alanlardaki değişmelerin toplumsal sonuçları
|
K2, s. 55-75
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Üyesi Recep Büyüktolu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara, 2005. -Eric, J. Zürcher, Modernleşen Türkiye`nin Tarihi, İstanbul, 1999. -Feroz Ahmad, Modern Türkiye`nin Oluşumu, İstanbul, 1995.
|
Yardımcı Kitap
|
-Atatürk`ün Söylev ve Demeçleri, 3 Cilt, Ankara, 1981. -Atatürk`ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, 4 Cilt, Ankara, 1964. -Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk. -Yusuf Hikmet Bayur, Türk İnkılâp Tarihi, Ankara, 1991. -Niyasi Berkes, Türkiye`de Çağdaşlaşma, Ankara, 1978. -Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul, 1967. -Bernard Lewıs, Modern Türkiye`nin Doğuşu, TTK, Ankara, 1984.
|
Dersin Amacı
|
Atatürk dönemi Türkiye`sinde siyasî, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişme ve değişmeler konusunda kaynaklara dayalı bilgiler kullanarak analiz ve sentez yapabilme, dönemin temel özelliklerini gerekçeleriyle açıklayabilme.
|
Dersin İçeriği
|
Atatürk Dönemi gerçekleştirilen inkılâp hareketleri, Siyasal alanındaki değişmeler, Ekonomi alanındaki değişmeler, Kültürel alandaki değişmeler, Sosyal alandaki değişmeler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
4
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
-
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
3
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
3
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|