Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Atatürkten sonra ekonomi alanındaki değişmeler
|
K1-1. Bölüm
|
2
|
Atatürkten sonra iş siyasî gelişmeler (1939-1950)
|
K1-1. Bölüm
|
3
|
II. Dünya Savaşı yıllarında Türk ekonomisi (1939-1945)
|
K1-2. Bölüm
|
4
|
Devletçiliğin gerileme yılları (1945-1950)
|
K1-3. Bölüm
|
5
|
Demokrat Parti dönemi çeşitli alanlardaki uygulamalar (1950-1960)
|
K1-4. Bölüm
|
6
|
Sosyal ve kültürel uygulamalar ve değişmeler
|
K1-5. Bölüm
|
7
|
Din siyaset ilişkileri
|
K1-5. Bölüm
|
8
|
Sosyal alandaki değişmeler
|
K1-5. Bölüm
|
9
|
Siyasal alanındaki değişmeler
|
K1-5. Bölüm
|
10
|
Planlı kalkınma dönemine geçiş ve gelişmeler
|
K1-5. Bölüm
|
11
|
Milli Birlik Komitesi dönemi (1960-1965)
|
K1-5. Bölüm
|
12
|
Sosyal, kültürel ve ekonomi alanındaki değişmeler (1965-1971)
|
K1-5. Bölüm
|
13
|
Kültür ve eğitim alanındaki gelişmelerin sonuçları
|
K1-5. Bölüm
|
14
|
Sosyal, ekonomik ve siyasi alanlardaki gelişmelerin sonuçları
|
K1-5. Bölüm
|
Ön Koşul
|
YOK
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doçent Doktor Recep BÜYÜKTOLU
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Recep Büyüktolu
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Atatürk?ün Söylev ve Demeçleri, 3 Cilt, Ankara, 1981.
-Atatürk?ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, 4 Cilt, Ankara, 1964.
-Yusuf Hikmet Bayur, Türk İnkılâp Tarihi, Ankara, 1991.
-Niyazi Berkes, Türkiye?de Çağdaşlaşma, Ankara, 1978.
-Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul, 1967.
-Bernard Lewıs, Modern Türkiye?nin Doğuşu, TTK, Ankara, 1984.
|
Yardımcı Kitap
|
-Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara, 2005.
|
Dersin Amacı
|
Atatürk?ten sonraki dönemde siyasî, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişme ve değişmeler konusunda kaynaklara dayalı bilgiler kullanarak analiz ve sentez yapabilme, dönemin temel özelliklerini gerekçeleriyle açıklayabilme.
|
Dersin İçeriği
|
Atatürk?ten sonra ekonomi alanındaki değişmeler, II. Dünya Savaşı yıllarında Türk ekonomisi (1939-1945), Demokrat Parti dönemi çeşitli alanlardaki uygulamalar (1950-1960), Planlı kalkınma dönemine geçiş ve gelişmeler, Milli Birlik Komitesi dönemi (1960-1965).
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
1
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
-
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
2
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
2
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
1
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
2
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|