Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse Giriş ve İşleyiş Metotlarının Anlatılması
|
K-1, Sayfa: 1-14.
|
2
|
Buyuruldular ve buyuruldu örneklerinin okutulması
|
K-1, Sayfa: 19, 25, 23.
|
3
|
Telhisler ve telhis örneklerinin okutulması
|
K-1, Sayfa: 27, 37, 39.
|
4
|
Takrirler ve takrir örneklerinin okutulması
|
K-1, Sayfa: 45, 47, 49, 59.
|
5
|
Arzlar ve arz örneklerinin okutulması
|
K-1, Sayfa: 113, 149.
|
6
|
İftâ ve kaza organlarınca düzenlenen belgeler
|
K-1, Sayfa: 204, 205.
|
7
|
İlâmlar ve ilâm örneklerinin okutulması
|
K-1, Sayfa: 203.
|
8
|
İlâmlar ve ilâm örneklerinin okutulması
|
K-1, Sayfa: 259, 269.
|
9
|
Hüccetler ve hüccet örneklerinin okutulması
|
K-1, Sayfa: 105.
|
10
|
Vakfiyeler ve vakfiye örneklerinin okutulması
|
K-1, Sayfa: 121, 291.
|
11
|
Merkez ve taşra arasında yapılan yazışmalarda kullanılan belge türleri, yani mektûb, tahrirat, şukka, telgraf vb. belge örneklerinin okutulması
|
K-1, Sayfa: 213.
|
12
|
Merkezdeki daireler arasında yapılan yazışmalar, tezkere, kaime, temessük, sened, ilmühaber vb. belge örneklerinin okutulması
|
K-1, Sayfa: 183.
|
13
|
Dilekçe ve rapor mahiyetindeki belgeler, arzuhal, mahzar, ariza, mazbata, lâyiha vb.
|
K-1, Sayfa: 175.
|
14
|
Dilekçe ve rapor mahiyetindeki belgeler, arzuhal, mahzar, ariza, mazbata, lâyiha vb.
|
K-1, Sayfa: 211, 213.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Saim YÖRÜK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Sakin, O. (2014). Osmanlı Arşiv Belgeleri, Yeditepe Yayınevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Kütükoğlu, M. (1994). Osmanlı Belgelerinin Dili, Kubbealtı Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Osmanlı Devleti tarihi boyunca kullanılan yazı çeşitleri ve bu yazı çeşitleriyle yazılmış olan resmi ve özel belgelerin öğrenciler tarafından rahatlıkla okunarak anlaşılmasının sağlanması. Her türlü yazı çeşidi ile yazılmış belge örneklerinin okutulması ve böylece öğrencilerin yazılı belgeleri tarih araştırmalarında rahatça kullanabilmelerini sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
1. haftadan 14. haftaya haftalık her tür belge okunuşu yapılır, belgelerdeki yabancı unsurlar öğrenilir ve belgeler değerlendirilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
4
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
1
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
3
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
-
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
5
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
2
|