Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı
|
K1- Bölüm 1
K2- Bölüm 1
|
2
|
Seminer konusunun seçimi
|
K1- Bölüm 2
K2- Bölüm 2
|
3
|
Araştırma yada tez projesi için konu belirleme
|
K1- Bölüm 3
K2- Bölüm 3
|
4
|
Kaynak tarama teknikleri
|
K1- Bölüm 4
K2- Bölüm 4
|
5
|
Araştırma yada tez projesi hazırlama
|
K1- Bölüm 5
K2- Bölüm 5
|
6
|
Seminer sunumu hazırlarken kullanılacak teknikler
|
K1- Bölüm 6
K2- Bölüm 6
|
7
|
Teorik bir konunun seminer olarak hazırlanması
|
K1- Bölüm 7
K2- Bölüm 7
|
8
|
Bir araştırma sonuçlarının seminer olarak hazırlanması
|
K1- Bölüm 8
K2- Bölüm 8
|
9
|
Bir araştırma sonuçlarında giriş ve genel bilgilerin yazılması
|
K1- Bölüm 9
K2- Bölüm 9
|
10
|
Bir araştırma sonuçlarında materyal metot bölümünün yazılması
|
K1- Bölüm 10
K2- Bölüm 10
|
11
|
Bir araştırma sonuçlarında bulgular bölümünün yazılması
|
K1- Bölüm 11
K2- Bölüm 11
|
12
|
Bir araştırma sonuçlarında tartışma bölümünün yazılması
|
K1- Bölüm 12
K2- Bölüm 12
|
13
|
Örnek bir seminer hazırlanması
|
K1- Bölüm 13
K2- Bölüm 13
|
14
|
Seminer sunumu
|
-
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doçent Dr. Saim YÖRÜK, Doçent Dr. Türkan POLATCI DEMİRKOL, Dr. Öğretim Üyesi Mehmet Şah ÖZCAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Mehmet Şah Özcan 2-)Doçent Dr. Saim Yörük
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Arslantürk Z. (2004). Sosyal Bilimciler İçin Araştırma Metod ve Teknikleri, Çamlıca Yayınları: İstanbul.
K2- Ural A. - Kılıç İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi, Detay Yayıncılık: Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
4
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
3
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
2
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
3
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
3
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
3
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|