ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seminer TAR600 GÜZ-BAHAR 0+3 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturur.
    2-Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümler.
    3-Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygular.
    4-Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirir.
    5-Kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1014570
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje60000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   204
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,8 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı K1- Bölüm 1 K2- Bölüm 1
    2 Seminer konusunun seçimi K1- Bölüm 2 K2- Bölüm 2
    3 Araştırma yada tez projesi için konu belirleme K1- Bölüm 3 K2- Bölüm 3
    4 Kaynak tarama teknikleri K1- Bölüm 4 K2- Bölüm 4
    5 Araştırma yada tez projesi hazırlama K1- Bölüm 5 K2- Bölüm 5
    6 Seminer sunumu hazırlarken kullanılacak teknikler K1- Bölüm 6 K2- Bölüm 6
    7 Teorik bir konunun seminer olarak hazırlanması K1- Bölüm 7 K2- Bölüm 7
    8 Bir araştırma sonuçlarının seminer olarak hazırlanması K1- Bölüm 8 K2- Bölüm 8
    9 Bir araştırma sonuçlarında giriş ve genel bilgilerin yazılması K1- Bölüm 9 K2- Bölüm 9
    10 Bir araştırma sonuçlarında materyal metot bölümünün yazılması K1- Bölüm 10 K2- Bölüm 10
    11 Bir araştırma sonuçlarında bulgular bölümünün yazılması K1- Bölüm 11 K2- Bölüm 11
    12 Bir araştırma sonuçlarında tartışma bölümünün yazılması K1- Bölüm 12 K2- Bölüm 12
    13 Örnek bir seminer hazırlanması K1- Bölüm 13 K2- Bölüm 13
    14 Seminer sunumu -
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Dr. Saim YÖRÜK, Doçent Dr. Türkan POLATCI DEMİRKOL, Dr. Öğretim Üyesi Mehmet Şah ÖZCAN
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Mehmet Şah Özcan

    2-)Doçent Dr. Saim Yörük

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Arslantürk Z. (2004). Sosyal Bilimciler İçin Araştırma Metod ve Teknikleri, Çamlıca Yayınları: İstanbul. K2- Ural A. - Kılıç İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi, Detay Yayıncılık: Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders, öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 2
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 3
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. 3
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 3
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster