Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Makroekonomik Değişkenler
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Klasik Teori: Çıktı, İstihdam, Para, Fiyatlar ve Faiz
|
K1 BÖLÜM 2
|
3
|
Keynesyen Teori: Toplam Talep, Para Faiz, Gelir
|
K1 BÖLÜM 2, K2 BÖLÜM 6
|
4
|
Keynesyen Teori: IS-LM ve AS-AD
|
K1 BÖLÜM 3, K2 BÖLÜM 6
|
5
|
Monotaristler
|
K1 BÖLÜM 4, K2 BÖLÜM 11
|
6
|
Alternatif Yaklaşımlar
|
K1 BÖLÜM 8, K1 BÖLÜM 9
|
7
|
Yeni Klasikler
|
K1 BÖLÜM 6, K2 BÖLÜM 5
|
8
|
Yeni Keynesyenler
|
K1 BÖLÜM 7
|
9
|
Maroekonomik Modeller
|
K2 BÖLÜM 2, K2 BÖLÜM 3, K1 BÖLÜM 10
|
10
|
Açık Ekonomi Makroekonomisi: Döviz Kurları ve Uluslararası para Sistemi
|
K2 BÖLÜM 7
|
11
|
Açık Ekonomi Makroekonomisi: Para ve Maliye Politikaları
|
K2 BÖLÜM 7
|
12
|
Ekonomi Politikaları
|
K1 BÖLÜM 10
|
13
|
Ekonomik Büyüme: Orta Dönemli Büyüme
|
K1 BÖLÜM 11, K2 BÖLÜM 3
|
14
|
Ekonomomik Büyüme: Uzun Dönemli Büyüme
|
K1 BÖLÜM 11, K2 BÖLÜM 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Barbaros Güneri
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Barbaros Güneri
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Snowdon, B., & Vane, H. R. (2005). Modern macroeconomics: its origins, development and current state. Edward Elgar Publishing.
K2) Romer, D. (1996). Advanced Macroeconomics. McMGrawMHill Companies. Inc. Singapore.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Makroekonomi teorileri derinlemesine incelemek ve makroekonomik hedeflere ulaşabilmek için teorileri karşılaştırmalı olarak analiz etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Makroekonomik değişkenler, Klasikler, Keynesyenler, Monetaristler, Yeni Klasikler, Yeni Keynesyenler, Açık Ekonomi, Ekonomi politikaları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İktisat ve diğer disiplinlerde alınan lisans ve yüksek lisans yeterlilikleri üzerine, yeni bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
|
4
|
2
|
İktisadi konularda analitik ve bilimsel açıdan tutarlı yaklaşımlar geliştirerek literatüre katkıda bulunabilme,
|
-
|
3
|
Yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü akademik iletişim yetkinliği kazanabilme,
|
-
|
4
|
İktisadi olayları analiz etmede yardımcı olacak paket programları (Stata, SPSS ve E-views vb.) ileri düzeyde kullanabilme
|
-
|
5
|
Sayısal ve grafiksel metotları kullanarak modeller oluşturma ve bunları sınamak üzere ampirik çalışmalar yapabilme,
|
3
|
6
|
İktisadi aktörlerin karar süreçlerini inceleyerek birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilme,
|
5
|
7
|
İktisat alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak ya da ekip çalışmasıyla gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunma,
|
4
|
8
|
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler bilinci kazanma,
|
-
|
9
|
Gerek iktisadi ve gerekse disiplinler arası alanlarda bireysel ve grup olarak akademik çalışma yapabilme kabiliyeti kazanma ve ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı olarak yaptığı çalışmalara yönelik özgün sunumlar yapma,
|
-
|
10
|
İktisat alanıyla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilme becerisine sahip olma ve bu alandaki bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alan araştırmaları yaparak bilgi eksikliklerini gideren çalışmalar yapma,
|
-
|