Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Hülya ÜNLÜ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Hülya Ünlü
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1)Jeffrey M. Wooldridge: Econometric Analysis of Cross-Section and Panel Data, 2002
2)Cameron, A. Colin and Pravin K. Trivedi: Microeconometrics, 2005
3)Badi H. Baltagi: Econometric Analysis of Panel Data, 3rd edition,
2005
|
Yardımcı Kitap
|
Stock, James H., und Mark W. Watson, Introduction to Econometrics,
2nd/3rd edition, Boston.
Wooldridge, Jeffrey, Introductory Econometrics - A Modern Approach,
South-Western Cengage Learning, 4th edition, 2009.
Judge, George G. et al, Introduction to the Theory and Practice of
Econometrics, Wiley, 2nd edition, 1988.
Greene, William H., 2008, Econometric Analysis, Prentice Hall, 2011.
|
Dersin Amacı
|
Firma, hanehalkı ve bireysel düzeydeki verilerin incelenmesinde kullanılan mikro ekonometrik model ve yöntemlerin açıklanması ve model sonuçlarının yorumlanmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İktisat ve diğer disiplinlerde alınan lisans ve yüksek lisans yeterlilikleri üzerine, yeni bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
|
3
|
2
|
İktisadi konularda analitik ve bilimsel açıdan tutarlı yaklaşımlar geliştirerek literatüre katkıda bulunabilme,
|
-
|
3
|
Yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü akademik iletişim yetkinliği kazanabilme,
|
4
|
4
|
İktisadi olayları analiz etmede yardımcı olacak paket programları (Stata, SPSS ve E-views vb.) ileri düzeyde kullanabilme
|
5
|
5
|
Sayısal ve grafiksel metotları kullanarak modeller oluşturma ve bunları sınamak üzere ampirik çalışmalar yapabilme,
|
5
|
6
|
İktisadi aktörlerin karar süreçlerini inceleyerek birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilme,
|
5
|
7
|
İktisat alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak ya da ekip çalışmasıyla gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunma,
|
-
|
8
|
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler bilinci kazanma,
|
4
|
9
|
Gerek iktisadi ve gerekse disiplinler arası alanlarda bireysel ve grup olarak akademik çalışma yapabilme kabiliyeti kazanma ve ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı olarak yaptığı çalışmalara yönelik özgün sunumlar yapma,
|
4
|
10
|
İktisat alanıyla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilme becerisine sahip olma ve bu alandaki bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alan araştırmaları yaparak bilgi eksikliklerini gideren çalışmalar yapma,
|
-
|