Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Para Politikasının Amaçları ve Araçları
|
|
2
|
Fiyat İstikrarı Amacı ve Diğer Amaçlarla İlişkisi
|
|
3
|
Para Politikasının Araçları
|
|
4
|
Merkez Bankasının Rolü, Görev ve Yetkileri
|
|
5
|
Merkez Bankasının Rolü, Görev ve Yetkileri
|
|
6
|
Merkez Bankasının Bağımsızlığı
|
|
7
|
Para Politikası Stratejileri
|
|
8
|
Para Politikası Stratejileri
|
|
9
|
Enflasyonu Düşürmede Para Politikası Faiz Oranları İlişkisi ve Taylor Kuralı, Clarida Kuralları
|
|
10
|
Faiz Teorileri
|
|
11
|
TCMB`nin Bilanço Yapısı ve Para Politikası
|
|
12
|
TCMB`nin Bilanço Yapısı ve Para Politikası
|
|
13
|
Enflasyon Sorunu ve Türkiye`de Enflasyon Sorununa Yönelik Uygulanan Para Politikaları
|
|
14
|
Enflasyon Sorunu ve Türkiye`de Enflasyon Sorununa Yönelik Uygulanan Para Politikaları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Zekayi Kaya
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
- Parasız, İlker, Nazım Ekren ve İlhan Eroğlu, Para Politikası ve Türkiye Uygulamaları, Genişletilmiş 7. baskı, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2016.
- Parasız, İlker, Merkez Bankacılığı ve Para Politikası, 1. baskı, Nisan 2011.
- Diğer yerli ve yabancı kaynaklar.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Para politikalarını ve Merkez bankacılığını anlamada ve analiz etmede öğrencilerin uzmanlaşmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Para politikasının amaç ve araçları, Merkez bankasının fonksiyonları, görev ve yetkileri, merkez bankasının bağımsızlığı, para politikası stratejileri, enflasyon sorunu ve Türkiye`de enflasyon sorununa yönelik para politikaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İktisat ve diğer disiplinlerde alınan lisans ve yüksek lisans yeterlilikleri üzerine, yeni bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
|
4
|
2
|
İktisadi konularda analitik ve bilimsel açıdan tutarlı yaklaşımlar geliştirerek literatüre katkıda bulunabilme,
|
3
|
3
|
Yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü akademik iletişim yetkinliği kazanabilme,
|
3
|
4
|
İktisadi olayları analiz etmede yardımcı olacak paket programları (Stata, SPSS ve E-views vb.) ileri düzeyde kullanabilme
|
-
|
5
|
Sayısal ve grafiksel metotları kullanarak modeller oluşturma ve bunları sınamak üzere ampirik çalışmalar yapabilme,
|
-
|
6
|
İktisadi aktörlerin karar süreçlerini inceleyerek birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilme,
|
4
|
7
|
İktisat alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak ya da ekip çalışmasıyla gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunma,
|
3
|
8
|
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler bilinci kazanma,
|
-
|
9
|
Gerek iktisadi ve gerekse disiplinler arası alanlarda bireysel ve grup olarak akademik çalışma yapabilme kabiliyeti kazanma ve ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı olarak yaptığı çalışmalara yönelik özgün sunumlar yapma,
|
4
|
10
|
İktisat alanıyla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilme becerisine sahip olma ve bu alandaki bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alan araştırmaları yaparak bilgi eksikliklerini gideren çalışmalar yapma,
|
4
|