Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Paranın Fonksiyonları
|
|
2
|
Uluslararası Para Sistemi
|
|
3
|
Uluslararası Para Sisteminin Tarihi Gelişimi
|
|
4
|
Uluslararası Para Sisteminin Tarihi Gelişimi
|
|
5
|
Döviz Piyasaları ve Döviz Kuru Sistemlerinin Evrimi
|
|
6
|
Yabancı Para Kullanımı, Dolarizasyon
|
|
7
|
Dolarizasyonun Ülke Ekonomilerine Etkisi
|
|
8
|
Milli Para Nedir?
|
|
9
|
Milli Para Kullanımının Önemi
|
|
10
|
Milli Paralarla Ticaret
|
|
11
|
Ticarette Milli Para Kullanımı ve Yabancı Para Kullanımı
|
|
12
|
Dünyada Ortaya Çıkan Ekonomik Krizler ve Döviz Piyasası İlişkisi
|
|
13
|
Türkiye`de Ortaya Çıkan Ekonomik Krizler ve Döviz Piyasası İlişkisi
|
|
14
|
Türkiye`de Ortaya Çıkan Ekonomik Krizler ve Döviz Piyasası İlişkisi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Zekayi Kaya
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
- Bulut, Erol ve Baki Demirel, Uluslararası Para Sisteminin Evrimi, Gazi Kitabevi, 2012.
- Şişman, Mehmet, Uluslararası Paranın Ekonomi Politiği ve Kriz, Kalkedon, 1. baskı, Şubat 2011.
- Diğer yerli ve yabancı kaynaklar.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Uluslararası para sisteminin evrimini öğrenmek suretiyle yabancı para kullanımının yaygınlaşmasını ve milli para kullanımının ve ticarette milli para kullanımının önemini anlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Paranın fonksiyonları, uluslararası para sistemi, döviz piyasası ve döviz kuru sistemleri, uluslararası para sisteminin tarihi gelişimi, dolarizasyon, milli para kullanımı, milli paralarla ticaret
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İktisat ve diğer disiplinlerde alınan lisans ve yüksek lisans yeterlilikleri üzerine, yeni bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
|
4
|
2
|
İktisadi konularda analitik ve bilimsel açıdan tutarlı yaklaşımlar geliştirerek literatüre katkıda bulunabilme,
|
4
|
3
|
Yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü akademik iletişim yetkinliği kazanabilme,
|
3
|
4
|
İktisadi olayları analiz etmede yardımcı olacak paket programları (Stata, SPSS ve E-views vb.) ileri düzeyde kullanabilme
|
-
|
5
|
Sayısal ve grafiksel metotları kullanarak modeller oluşturma ve bunları sınamak üzere ampirik çalışmalar yapabilme,
|
-
|
6
|
İktisadi aktörlerin karar süreçlerini inceleyerek birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilme,
|
3
|
7
|
İktisat alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak ya da ekip çalışmasıyla gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunma,
|
4
|
8
|
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler bilinci kazanma,
|
3
|
9
|
Gerek iktisadi ve gerekse disiplinler arası alanlarda bireysel ve grup olarak akademik çalışma yapabilme kabiliyeti kazanma ve ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı olarak yaptığı çalışmalara yönelik özgün sunumlar yapma,
|
4
|
10
|
İktisat alanıyla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilme becerisine sahip olma ve bu alandaki bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alan araştırmaları yaparak bilgi eksikliklerini gideren çalışmalar yapma,
|
4
|