ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    FENOMENOLOJİ FEL602 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersin sonunda öğrenci, Fenomenoloji ile felsefede günümüzde ortaya çıkan düşünceler arasındaki bağlantıyı kavrar.
    2-Fenomenolojinin genel olarak felsefe tarihi içindeki yerini değerlendirir.
    3-Fenomenoloji akımının temel düşüncelerini felsefedeki kimi benzer veya farklı düşüncelerle bağlantılı bir biçimde yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler10280160
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje3015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   302
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10,07 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Fenomenoloji hakkında genel bilgilerin aktarılması
    2 Husserl`in Düşünceler (Ideen) kitabında geçen önemli kavramların ele alınması
    3 Husserl`de yönelimsellik, fenomenolojik indirgeme, eidetik ve noesis-noema bağlantısı? gibi kimi kavramların incelenmesi
    4 Husserl`in özneler-arasılık düşüncesi ve fenomenolojik araştırmaların bir sonucu olarak Husserl`in ilk felsefe (prote philosophia) projesi
    5 Heidegger`in fenomenolojiye katkıları
    6 Heidegger ile Husserl`in bağlantısı
    7 Heidegger ile Husserl`in bağlantısı
    8 Husserl`in Sartre, Levinas gibi Çağdaş Fransız filozofları üzerindeki etkisi
    9 Sunum
    10 Sunum
    11 Sunum
    12 Sunum
    13 Sunum
    14 Sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Gülşah NAMLI TÜRKMEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Edmund Husserl, Fenomenoloji Üzerine Beş Ders, Bilgesu, Çev. Harun TEPE, Ankara, 2012. Edmund Husserl, Kesin Bilim Olarak Felsefe, Türkiye Felsefe Kurumu, Çev. Abdullah KAYGI, Ankara, 2014. Martin Heidegger, Varlık ve Zaman, Agora Kitaplığı, Çev. Kaan H. ÖKTEN, İstanbul, 2008. Jean Paul Sartre, Varlık ve Hiçlik, İthaki, Çev. Turhan ILGAZ, Gaye ÇANKAYA EKSEN, İstanbul, 2009.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Fenomeolojinin kurucusu Husserl`in en önemli metinlerini göz önünde tutarak, onun temel düşüncelerine odaklanmak, Fenomenolojinin felsefe tarihi içindeki önemini saptamak ve fenomenoloji alanında ortaya konmuş düşünceler ile günümüz sorunları arasında bağlantıyı göstermektir.
    Dersin İçeriği Husserlden seçilmiş metinler hakkında genel bilgiler. -Metinlerin yapısının belirlenmesi. -Husserlin Düşünceler kitabının ders çerçevesi içinde önemli görülen yerlerinin okunması. -Bu kitapta geçen temel kavramların ele alınması ve onların fenomenolojik yöntemle bağlantısı -Husserlin yönelimsellik, fenomenolojik indirgeme ve eidetik indirgeme kavramlarının bağlantısı -Husserlin düşüncelerinin fenomenoloji geleneği üzerindeki etkileri -Heidegger?in fenomenolojiye katkısı ve Husserl ile Heideggerin bağlantısı -Fenomenoloji felsefesinin temel düşüncelerinden hareketle günümüzdeki kimi sorunların tartışılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. -
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 3
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 5
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 3
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster