ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    FENOMENOLOJİ FEL602 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersin sonunda öğrenci, Fenomenoloji ile felsefede günümüzde ortaya çıkan düşünceler arasındaki bağlantıyı kavrar.
    2-Fenomenolojinin genel olarak felsefe tarihi içindeki yerini değerlendirir.
    3-Fenomenoloji akımının temel düşüncelerini felsefedeki kimi benzer veya farklı düşüncelerle bağlantılı bir biçimde yorumlar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Gülşah NAMLI TÜRKMEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Edmund Husserl, Fenomenoloji Üzerine Beş Ders, Bilgesu, Çev. Harun TEPE, Ankara, 2012. Edmund Husserl, Kesin Bilim Olarak Felsefe, Türkiye Felsefe Kurumu, Çev. Abdullah KAYGI, Ankara, 2014. Martin Heidegger, Varlık ve Zaman, Agora Kitaplığı, Çev. Kaan H. ÖKTEN, İstanbul, 2008. Jean Paul Sartre, Varlık ve Hiçlik, İthaki, Çev. Turhan ILGAZ, Gaye ÇANKAYA EKSEN, İstanbul, 2009.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Fenomeolojinin kurucusu Husserl`in en önemli metinlerini göz önünde tutarak, onun temel düşüncelerine odaklanmak, Fenomenolojinin felsefe tarihi içindeki önemini saptamak ve fenomenoloji alanında ortaya konmuş düşünceler ile günümüz sorunları arasında bağlantıyı göstermektir.
    Dersin İçeriği Husserlden seçilmiş metinler hakkında genel bilgiler. -Metinlerin yapısının belirlenmesi. -Husserlin Düşünceler kitabının ders çerçevesi içinde önemli görülen yerlerinin okunması. -Bu kitapta geçen temel kavramların ele alınması ve onların fenomenolojik yöntemle bağlantısı -Husserlin yönelimsellik, fenomenolojik indirgeme ve eidetik indirgeme kavramlarının bağlantısı -Husserlin düşüncelerinin fenomenoloji geleneği üzerindeki etkileri -Heidegger?in fenomenolojiye katkısı ve Husserl ile Heideggerin bağlantısı -Fenomenoloji felsefesinin temel düşüncelerinden hareketle günümüzdeki kimi sorunların tartışılması
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster