ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    KANT FEL603 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersin sonunda öğrenci, Kant`ın Felsefesinin, felsefe tarihi içindeki yerini ve önemini değerlendirir.
    2-Kant`ın Felsefesinde yer alan temel problemler ve kavramları yorumlar.
    3-Bu temel kavramların içerik ve sınırlarının bir birinden farkını gösterir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler10280160
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   302
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10,07 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pratik Aklın Eleştirisine Giriş.
    2 Pratik Aklın Eleştirisi; Saf Aklın Eleştirisi ve Ahlak Metafiziğjnin Temellendirilmesi?ndeki Metodun ve Bölümlemenin Karşılaştırılması
    3 Saf Aklın Eleştirisine Giriş; Saf ve Empirik Bilgi; Transsendental Felsefe; A priori Bilgi; Analitik Yargılarla Sentetik Yargıların Farkı; Sentetik A priori Yargılar.
    4 Transsendental Estetik - Uzay ve Zaman. Genel Olarak Mantık - Transsendental Mantık Anlama Yetisinin Saf Kavramları ve Bu Kavramların Türetilmesi.
    5 Transsendental Yanılmanın Yeri Olarak Saf Akıl; Genel Olarak Akıl ? Aklın Saf Kullanımı ? Saf Aklın Kavramları ? Genel olarak İdeler; Transsendental İdeler.
    6 Saf Aklın Antinomisi - Özgürlük Antinomisi; Saf Pratik Akılda Özgürlüğün Nesnel Gerçekliği ve İstemenin Özerkliği.
    7 Saf Aklın Antinomisi - Özgürlük Antinomisi; Saf Pratik Akılda Özgürlüğün Nesnel Gerçekliği ve İstemenin Özerkliği.
    8 Saf Aklın Antinomisi - Özgürlük Antinomisi; Saf Pratik Akılda Özgürlüğün Nesnel Gerçekliği ve İstemenin Özerkliği.
    9 Pratik Aklın Nesneleri; İyi ve Kötü Kavramaları; Saf Pratik Yargı Gücünün Aldığı Model Konusu.
    10 Saf Pratik Aklın Güdüleri
    11 Sunum
    12 Sunum
    13 Sunum
    14 Sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Gülşah NAMLI TÜRKMEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar I. Kant, Ahlak Metafiziğjnin Temellendirilmesi/Grundlegung zur Metaphysik der Sitten, Çev: Ioanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara. 2002. I. Kant, Critique of Pure Reason,Translated by N.K. Smith, St.Martin?s Pres, New York. 1964 I. Kant, Pratik Aklın Eleştirisi, Çev. Füsun Akatlı, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara. 1999.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Kant`ın Kritik`lerinden birini, onun bütün felsefesi ile bağını kurarak incelemek ve Kant`ın görüşü ile günümüzdeki felsefe sorunları arasındaki bağlantıyı göstermektir.
    Dersin İçeriği Bu derste, Kant`ın Pratik Aklın Eleştirisi?nde yer alan ana problem ve kavramlar, onun diğer yapıtları ile ilgi kurularak incelenmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 4
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 4
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 3
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 5
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 2
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster