ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SCHOPENHAUER FEL605 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Schopenhauer felsefesine ilişkin genel bir kavrayış edinir.
    2-Schopenhauer felsefesine ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanır.
    3-Schopenhauer`ın kavramlarını ondan önceki filozoflardaki kavramlarla kıyaslayarak değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler2014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2016060
    Proje2018080
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4018080
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   302
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10,07 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Schopenhauer?ın Felsefesinin Temel Özellikleri K1 - Bölüm 1 - S.13-30
    2 Yeterli Temel İlkesinin Dörtlü Kökü Üzerine K1- Bölüm 11-S. 30-42
    3 Yeterli Temel İlkesine Dair Önceki Araştırmalar K1 - Bölüm 2- S. 42-59
    4 Yeterli Temel İlkesine Dair Önceki Araştırmalar K1 - Bölüm 2- S. 59-67
    5 İlkenin Daha Önceki Sunumlarının Eksiklikleri K1- Bölüm 3- S. 67-70
    6 Nesnelerin İlk Sınıfı-I K1- Bölüm 4- S.70-77
    7 Nesnelerin İlk Sınıfı-II K1- Bölüm 4- S.77-140
    8 Nesnelerin İlk Sınıfı-III K1- Bölüm 4- S.140-155
    9 Nesnelerin İkinci Sınıfı-I K1- Bölüm 5- S.155-168
    10 Nesnelerin İkinci Sınıfı-I K1- Bölüm 5- S.168-195
    11 Nesnelerin Üçüncü Sınıfı K1- Bölüm 6- S. 195-208
    12 Nesnelerin Dördüncü Sınıfı K1- Bölüm 7- S. 208-220
    13 Genel Değerlendirmeler ve Sonuçlar-I K1- Bölüm 8- S. 220-228
    14 Genel Değerlendirmeler ve Sonuçlar-II K1- Bölüm 8- S. 228-239
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Abdullah Onur AKTAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Abdullah Onur Aktaş

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Schopenhauer. (2021). Yeterli Temel İlkesinin Dörtlü Kökü Üzerine. Ankara: DoğuBatı Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Schopenhauer`ın felsefesini temel eserleri üzerinden değerlendirmek. Bu bağlamda Schopenhauer`ın çizdiği dünya görüşünü tartışmak.
    Dersin İçeriği Schopenhauer`ın kavram, problem ve görüşleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 4
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 4
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 3
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster