ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ORTAÇAĞDA FELSEFİ DÜŞÜNCE FEL608 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ortaçağ felsefesindeki temel problemleri kavrar.
    2-Dönem filozoflarının görüşlerini değerlendirir,
    3-Dönemin temel problemlerini, bu problemlere dönem filozoflarınca önerilen çözümleri, bu çözümler arasındaki bağlantıları kavrar..
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler2024080
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje40260120
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   292
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,73 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ortaçağ Felsefesinin Temel Özellikleri
    2 Patristik Dönem Filozofları
    3 Patristik Dönem Filozofları
    4 Patristik Dönem Filozofları
    5 Tümeller Tartışması
    6 Tümeller Tartışması
    7 Tümeller Tartışması
    8 İslam Filozofları
    9 İslam Filozofları
    10 İslam Filozofları
    11 İslam Filozofları
    12 Skolastik Dönem Filozofları
    13 Skolastik Dönem Filozofları
    14 Skolastik Dönem Filozofları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İsmail HANOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Betül Çotuksöken, Saffet Babür, Ortaçağda Felsefe, Ara Yayınları, İstanbul 1998 2. E. Jeauneau, Ortaçağ Felsefesi, çev.Betül Çotüksöken, İletişim Yayınları. 3. F. Tilly, Yorum ve Ortaçağ Felsefesi, çev.İbrahim Şener, İzdüşüm Yayınları, 2008. 4. İbn-Rüşd, Din-Felsefe Tartışması, Çev. H. Portakal, Cem Yayınevi. 5. H. Z. Ülken, İslâm Felsefesi, Ülken Yayınları, İstanbul 1998 6. Augustinus, İtiraflar, (çev. Dominik Pamir) Kaknüs Yayınları, İstanbul 1999
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ortaçağ`da temel alınan felsefe problemleri üzerinde durmak.
    Dersin İçeriği Felsefî düşüncenin Doğu ve Batı Ortaçağındaki durumu, özellikle Augustinus, Aquinas, Scotus, Ockham ve İbn-i Sina, İbn-i Rüşd gibi düşünürlerin görüşleri; Ortaçağdaki felsefî düşüncenin arka plânı ve Yeniçağ düşüncesine etkisi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 2
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 3
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 3
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster