ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    DOĞUNUN BELLİ BAŞLI DÜŞÜNÜRLERİ FEL609 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dünya görüşü ile felsefenin farkını kavrar
    2-Dünya görüşü ile doğru yaşam arasında kurulan bağlantıyı yorumlar
    3-Bilgelikle erdem arasındaki bağlantıyı değerlendirir
    4-Farklı kültürlerde görünen temel insan fenomenlerinin ortak yönlerini kavrar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler10280160
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje3015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   302
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10,07 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Buddha`nın uzun ve orta uzunluktaki konuşmaları okunarak bu metinlerde felsefi olan yönler belirlenir.
    2 Buddha metinlerindeki dünya görüşsel öğeler belirlenir.
    3 Budha metinlerindeki dünya görüşü ile doğru yaşam görüşü arasındaki ilgiler incelenir.
    4 Buddha metinlerine dayalı olarak Doğu bilgeliği kavramının anlamı ya da kavram içeriğinin ne olabileceği tartışılır.
    5 Doğu bilgeliği ile felsefedeki bilgeliğin farklı ve ortak yönleri tartışılır.
    6 Erdemin Doğu bilgeliği ve Batı bilgeliğindeki yeri belirlenir.
    7 Erdemin Doğu bilgeliği ve Batı bilgeliğindeki yeri belirlenir.
    8 Aristoteles`in erdem görüşleri ile Buddha metinlerindeki erdemler karşılaştırılır
    9 Buddhismle ilgili değerlendirmeler Nietzsche`nin Buddhismle ilgili değerlendirmeleriyle karşılaştırılır.
    10 Upanişadlardaki dünya görüşü öğeleri ile doğru yaşam görüşü arasındaki ilgiler araştırılır.
    11 Upanişadlardaki dünya görüşü öğeleri ile doğru yaşam görüşü arasındaki ilgiler araştırılır.
    12 Sunum
    13 Sunum
    14 Sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan YILDIZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar The Long Discourses of the Buddha, Translated by Maurice O`Connell Walshe, Pgw, 1995. / Long Discourses of the Buddha, Translated Mrs A. A. G. Bennett, Bombay, 1964. The Middle Length Discourses of the Buddha, Translated by Bhikkhu Nanamoli and Bhikkhu Bodhi, Somerville: Wisdom Publications, 1995. Buddhistlerin Kutsal Kitapları, Çeviren ve Derleyen: Korhan Kaya, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 1999. Upanişads, A new translation by Patrick Olivelle, Oxford University Press, 1996./ Upanishadlar, Sanskrit Aslından Çeviren: Korhan Kaya, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2008.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilgeliğin felsefe için zorunlu ama yeterli olmayan bir kavram olduğunun görülmesi
    Dersin İçeriği Buddha?nın Uzun Konuşmaları ve Orta Uzunluktaki Konuşmaları İngilizce ve Türkçe Kaynaklardan okunup değerlendirilecek. Upanişadlar Türkçe ve İngilizce kaynaklardan okunup değerlendirilecek.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 4
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 3
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 2
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster