Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Felsefenin İslam Düşüncesine Giriş Nedeni ve Şekli.
|
|
2
|
Temel Felsefi Konular: Mantık, Fizik ve Metafizik.
|
|
3
|
Doktrin ve Kavramlar I : Varlık
|
|
4
|
Doktrin ve Kavramlar II : Bilgi
|
|
5
|
Gazali öncesi ve sonrası dönemlerin genel yapısı
|
|
6
|
Filozoflar ve Görüşleri: Kindi ve Ebu Bekr er-Razi
|
|
7
|
Filozoflar ve Görüşleri: Farabi ve İbn Sina
|
|
8
|
Filozoflar ve Görüşleri: Farabi ve İbn Sina
|
|
9
|
Filozoflar ve Görüşleri: Gazali ve İbn Ruşd
|
|
10
|
Filozoflar ve Görüşleri: Gazali ve İbn Ruşd
|
|
11
|
Filozoflar ve Görüşleri: Ebu´l-Berekat, Şehristani, F. Razi, S.Ş. Cürcani.
|
|
12
|
Filozoflar ve Görüşleri: Ebu´l-Berekat, Şehristani, F. Razi, S.Ş. Cürcani.
|
|
13
|
Sunum
|
|
14
|
Sunum
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İsmail HANOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
İbn Sina, Metazfizik, Çev. Ekrem Demirli, Ömer Türker, Vakıflar Genel Müdürlüğü Yayınları, İstanbul, 2011.
İbn Sina, En-Necat: Felsefenin Temel Konuları, Çev. Kübra Şenel, Kabalcı, İstanbul, 2012.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Analitik, eleştirel ve bilimsel-felsefi düşünmeyle İslam´ın temel önermelerinin yorumlanmasını geçmiş örnekleri eşliğinde kavramak.
|
Dersin İçeriği
|
Platon, Aristoteles, Plotinus ve Alexander felsefeleri, bu felsefelerin İslam dünyasına geçişi. Kindi, Farabi, İbn Sina, Gazali ve İbn Ruşd felsefelerindeki Tanrı, evren ve insan merkezli tartışmalar. Gazali sonrası felsefenin durumu ve günümüz modern İslam felsefecilerinin görüşleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur
|
3
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
2
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
4
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
3
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
-
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
-
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
-
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|