ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    TÜRK-İSLAM FELSEFESİNDE VARLIK VE BİLGİ PROBLEMİ FEL610 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler modern Islam filozoflarının felsefe, bilim ve dine nasıl baktıklarını kavrar.
    2-Öğrenciler geçmiş ve modern örnekleri de dikkate alarak Tanrı´yı, evreni ve insanı değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4015050
    Proje019999
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   291
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,7 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Felsefenin İslam Düşüncesine Giriş Nedeni ve Şekli.
    2 Temel Felsefi Konular: Mantık, Fizik ve Metafizik.
    3 Doktrin ve Kavramlar I : Varlık
    4 Doktrin ve Kavramlar II : Bilgi
    5 Gazali öncesi ve sonrası dönemlerin genel yapısı
    6 Filozoflar ve Görüşleri: Kindi ve Ebu Bekr er-Razi
    7 Filozoflar ve Görüşleri: Farabi ve İbn Sina
    8 Filozoflar ve Görüşleri: Farabi ve İbn Sina
    9 Filozoflar ve Görüşleri: Gazali ve İbn Ruşd
    10 Filozoflar ve Görüşleri: Gazali ve İbn Ruşd
    11 Filozoflar ve Görüşleri: Ebu´l-Berekat, Şehristani, F. Razi, S.Ş. Cürcani.
    12 Filozoflar ve Görüşleri: Ebu´l-Berekat, Şehristani, F. Razi, S.Ş. Cürcani.
    13 Sunum
    14 Sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İsmail HANOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar İbn Sina, Metazfizik, Çev. Ekrem Demirli, Ömer Türker, Vakıflar Genel Müdürlüğü Yayınları, İstanbul, 2011. İbn Sina, En-Necat: Felsefenin Temel Konuları, Çev. Kübra Şenel, Kabalcı, İstanbul, 2012.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Analitik, eleştirel ve bilimsel-felsefi düşünmeyle İslam´ın temel önermelerinin yorumlanmasını geçmiş örnekleri eşliğinde kavramak.
    Dersin İçeriği Platon, Aristoteles, Plotinus ve Alexander felsefeleri, bu felsefelerin İslam dünyasına geçişi. Kindi, Farabi, İbn Sina, Gazali ve İbn Ruşd felsefelerindeki Tanrı, evren ve insan merkezli tartışmalar. Gazali sonrası felsefenin durumu ve günümüz modern İslam felsefecilerinin görüşleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 2
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster