Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse ilişkin genel bilgiler
|
|
2
|
İslam filozoflarını okuma (Farabi)
|
|
3
|
İslam filozoflarını okuma (İbn Sina)
|
|
4
|
İslam filozoflarını okuma (Gazali)
|
|
5
|
İslam filozoflarını okuma (İbn Rüşd)
|
|
6
|
İslam Felsefesi genel değerlendirme
|
|
7
|
İslam felsefesi ile klasik Yunan Felsefesini karşılaştırma
|
|
8
|
İslam felsefesi ile klasik Yunan Felsefesini karşılaştırma
|
|
9
|
İslam Felsefesinin özgün yanlarını ortaya koyma ve değerlendirme
|
|
10
|
İslam Felsefesinin özgün yanlarını ortaya koyma ve değerlendirme (devam)
|
|
11
|
Sunum
|
|
12
|
Sunum
|
|
13
|
Sunum
|
|
14
|
Sunum
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İlhan YILDIZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Hilmi Ziya Ülken, İslam Felsefesi,Doğu Batı Yayınları, İstanbul, 2015.
H. Ömer Özden, İslam Felsefesi Tarihi, Bilge Kültür Sanat,İstanbul, 2017.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Türk-İslam Felsefesini derinlemesine öğrenmek ve karşılaştırmalı incelemek.
|
Dersin İçeriği
|
Türk-İslam felsefesinin, felsefe tarihi içerisindeki yeri, önemi, felsefe tarihine katkılarını inceler ve Türk-İslam felsefesinin Yunan düşüncesi ile modern felsefe arasında kurduğu bağlantıları ortaya çıkarır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur
|
4
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
3
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
3
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
3
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
-
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
-
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|