ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÇAĞDAŞ FELSEFİ GÖRÜŞLER FEL612 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersin sonunda öğrenci çağdaş felsefenin ana eğilimlerini kavrar
    2-Çağdaş filozofların fikirlerini değerlendirir.
    3-Felsefenin güncel problemlerini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1018080
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4018080
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5019999
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   301
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10,03 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel bakış: Çağdaş felsefede ana akımlar
    2 Genel bakış: Çağdaş felsefede ana akımlar
    3 Birey ve toplum karşıtlığı
    4 Birey ve toplum karşıtlığı
    5 Özgürlük ve eşitlik karşıtlığı
    6 Özgürlük ve eşitlik karşıtlığı
    7 Politik liberalizm
    8 Politik liberalizm
    9 Marksizm ve eşitlik fikri
    10 Marksizm ve eşitlik fikri
    11 Liberalizm
    12 Politik kuram ve postmodernizm
    13 Sunum
    14 Sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Abdullah Onur AKTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Kymlicka, W., (1990), Contemporary Political Philosophy, New York: Oxford University Press. 2. Rawls, J. (1993), Political Liberalism, New York: Columbia University Press. 3. White, S. (1991) Political Theory and Postmodernism, Cambridge: Cambridge University Press 4. Walzer, M. (1983), Spheres of Justice: A Defence of Pluralism and Equality, Oxford: Blackwell.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin seçtikleri birisi üzerine yaptıkları araştırmayı sunarak çağdaş felsefi akımları derinlemesine incelemeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bu ders, öğrencilerin günümüz düşünürlerini tanıması ve çağdaş filozofların güncel felsefi problemlere ilişkin düşüncelerini tartışabilecek yeterliliğe sahip olmalarını amaçlamaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 2
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 3
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster