ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SEÇİLMİŞ FELSEFE METİNLERİ FEL614 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1- Seçilen ana metindeki düşüncelerin felsefe tarihi içindeki değerine ilişkin bir görüş geliştirir.
    2-Seçilmiş metinlerdeki düşünceler ile felsefede günümüzde ortaya çıkan problemler arasındaki bağlantıyı kavrar.
    3-Seçilmiş metinlerdeki düşünceleri yorumlar.
    4-Seçilmiş metinlerdeki düşünceleri günümüzdeki bazı filozofların düşünceleriyle karşılaştırır.
    5-Günümüzde yapılan felsefi tartışmaları ve çağın kültürel sorunlarını bu metinlerden hareketle değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0260120
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   288
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,6 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel Giriş: seçilmiş metin ve filozofu hakkında genel bilgi.
    2 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    3 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    4 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    5 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    6 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    7 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    8 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    9 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    10 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    11 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    12 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    13 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    14 Öğretim Görevlisinin belirlediği kaynaklar okunacaktır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Ayşe KÖKCÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Y.Alexander, J. Boudrillard, S.Candansayar, N.Chomsky, R.Falk, B.George, İ. Kuçuradi, W. Laqueur, D.E. Long, K. A. Myers, M. McClintock, T. Watson, P. Wilkinson, Silinmiş Yüzler Karşısında Terör, Derleyen: C. Güzel, Ayraç Yayınevi, Ankara, 2002. Kant I, Pratik Aklın Eleştirisi/Kritik der Praktischen Vernunft, Çev: Ioanna Kuçuradi, Ülker Gökberk, Füsun Akatlı, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 1999. I.Kant, Ahlak Metafiziğjnin Temellendirilmesi/Grundlegung zur Metaphysik der Sitten, Çev: Ioanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara. 2002.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, 19. veya 20. Yüzyıl filozoflarından ya da seminere katılan doktora öğrencilerinin özel araştırmalarına yardımcı olabilecek bir filozoftan seçilmiş bir metindeki ana problemlerin yoğun olarak derinlemesine incelenmesi ve bu metinde ele alınan ana problemlerle ilgili olan diğer metinlerin ve görüşlerin araştırılarak tartışılmasıdır.
    Dersin İçeriği Bu dersin amacı, 19. veya 20. Yüzyıl filozoflarından ya da seminere katılan doktora öğrencilerinin özel araştırmalarına yardımcı olabilecek bir filozoftan seçilmiş bir metindeki ana problemlerin yoğun olarak derinlemesine incelenmesi ve bu metinde ele alınan ana problemlerle ilgili olan diğer metinlerin ve görüşlerin araştırılarak tartışılmasıdır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 4
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 2
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 3
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster