ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BİLİM TARİHİ I FEL629 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimin tarihsel sürecini tespit eder.
    2-Bilim tarihinin tanımı, önemi ve işlevini tanır.
    3-İlk uygarlıklardan Newton`a kadar ortaya çıkan bilimsel gelişmeleri takip eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje60290180
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   314
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10,47 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilim tarihi nedir? K1- s. 14-16
    2 Erken medeniyetlerde bilim I K1- s. 21-36
    3 Erken medeniyetlerde bilim II K1- s. 21-36
    4 Antik Yunan medeniyetinde bilim I K1- s. 36- 42
    5 Antik Yunan medeniyetinde bilim II K1- s. 42-55
    6 Ortaçağda batı dünyası ve İslam bilimi I K1- s. 55-62
    7 Ortaçağda batı dünyası ve İslam bilimi II K1- s. 68-71
    8 Ortaçağda batı dünyası ve İslam bilimi III K1- s. 55-62
    9 Kopernik devrim I K1- s. 78-81
    10 Kopernik devrim II K1- s. 81-89
    11 Newton K1- s. 89-94
    12 Yeni Fizik K1- s. 94-119
    13 18. yy. da Bilim I K1- s. 119-137
    14 18. yy. da Bilim II K1- s. 137-148
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ayşe Kökcü
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Yıldırım, C. (2005). Bilim Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi. K2: Demirci, M. (2016). Beytülhikme, İnsan Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Kuhn, T. (1995). Bilimsel Devrimlerin Yapısı. İstanbul: Alan Yayıncılık. YK2: Koyré, A. (1994). Yeniçağ Biliminin Doğuşu. Ankara: Gündoğan Yayınları.
    Dersin Amacı Bilim tarihinin temel kavram, ilke ve sorunlarını ve çağ ve dönemlere göre bilimsel gelişmeleri temsilcileriyle birlikte yakından tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği İlk medeniyetlerden Newton`a kadar bilim tarihindeki gelişmeler, Bilim, Bilim Tarihi İlişkisi, Mısır, Mezopotamya, Hint ve Çin`de Bilim, Antik Grek Uygarlığında Bilim, Ortaçağlarda Bilim, Hıristiyan Dünyasında Bilim, İslam Dünyasında Bilim, Rönesans Dönemi Genel Özellikleri ve Rönesans Dünyasında Bilim, Bilimsel Devrim Çağlarında Bilim (18. yy. a kadar)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 2
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 4
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. -
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 5
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 4
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster