|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ayşe Kökcü
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1: Yıldırım, C. (2005). Bilim Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
K2: Demirci, M. (2016). Beytülhikme, İnsan Yayınları.
|
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Kuhn, T. (1995). Bilimsel Devrimlerin Yapısı. İstanbul: Alan Yayıncılık.
YK2: Koyré, A. (1994). Yeniçağ Biliminin Doğuşu. Ankara: Gündoğan Yayınları.
|
|
Dersin Amacı
|
Bilim tarihinin temel kavram, ilke ve sorunlarını ve çağ ve dönemlere göre bilimsel gelişmeleri temsilcileriyle birlikte yakından tanıtmaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
İlk medeniyetlerden Newton`a kadar bilim tarihindeki gelişmeler, Bilim, Bilim Tarihi İlişkisi, Mısır, Mezopotamya, Hint ve Çin`de Bilim, Antik Grek Uygarlığında Bilim, Ortaçağlarda Bilim, Hıristiyan Dünyasında Bilim, İslam Dünyasında Bilim, Rönesans Dönemi Genel Özellikleri ve Rönesans Dünyasında Bilim, Bilimsel Devrim Çağlarında Bilim (18. yy. a kadar)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur
|
2
|
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
3
|
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
4
|
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
-
|
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
5
|
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
-
|
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
-
|
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
4
|
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|