ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BİLİM TARİHİ I FEL629 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimin tarihsel sürecini tespit eder.
    2-Bilim tarihinin tanımı, önemi ve işlevini anlar.
    3-İlk uygarlıklardan Newton`a kadar ortaya çıkan bilimsel gelişmeleri takip eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje60270140
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4018080
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   312
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10,4 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilim tarihi nedir? K1
    2 Erken medeniyetlerde bilim I K1, I
    3 Erken medeniyetlerde bilim II K1, II
    4 Antik Yunan medeniyetinde bilim I K1, I
    5 Antik Yunan medeniyetinde bilim II K1, II
    6 Ortaçağda batı dünyası ve İslam bilimi I K2, I
    7 Ortaçağda batı dünyası ve İslam bilimi II K1, II
    8 Ortaçağda batı dünyası ve İslam bilimi III K1, III
    9 Kopernik devrim I K1, I
    10 Kopernik devrim II K1, II
    11 Newton K1
    12 Yeni Fizik K1
    13 18. yy. da Bilim I K1, I
    14 18. yy. da Bilim II K1, II
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Kökcü
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitapevi, 2005. K2: Mustafa Demirci, Beytülhikme, İnsan Yay., 2016.
    Yardımcı Kitap YK1: Thomas Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Alan Yayıncılık (4.bsm), İstanbul, 1995. YK2: Alexandre Koyré, Yeniçağ Biliminin Doğuşu, Gündoğan Yayınları, Ankara, 1994.
    Dersin Amacı Bilim tarihinin temel kavram, ilke ve sorunlarını ve çağ ve dönemlere göre bilimsel gelişmeleri temsilcileriyle birlikte yakından tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği İlk medeniyetlerden Newton`a kadar bilim tarihindeki gelişmeler, Bilim, Bilim Tarihi İlişkisi, Mısır, Mezopotamya, Hint ve Çin?de Bilim, Antik Grek Uygarlığında Bilim, Ortaçağlarda Bilim, Hıristiyan Dünyasında Bilim, İslam Dünyasında Bilim, Rönesans Dönemi Genel Özellikleri ve Rönesans Dünyasında Bilim, Bilimsel Devrim Çağlarında Bilim (18. yy. a kadar)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 5
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 3
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 2
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster