Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Kökcü
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitapevi, 2005.
K2: Mustafa Demirci, Beytülhikme, İnsan Yay., 2016.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Thomas Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Alan Yayıncılık (4.bsm), İstanbul, 1995.
YK2: Alexandre Koyré, Yeniçağ Biliminin Doğuşu, Gündoğan Yayınları, Ankara, 1994.
|
Dersin Amacı
|
Bilim tarihinin temel kavram, ilke ve sorunlarını ve çağ ve dönemlere göre bilimsel gelişmeleri temsilcileriyle birlikte yakından tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
İlk medeniyetlerden Newton`a kadar bilim tarihindeki gelişmeler, Bilim, Bilim Tarihi İlişkisi, Mısır, Mezopotamya, Hint ve Çin?de Bilim, Antik Grek Uygarlığında Bilim, Ortaçağlarda Bilim, Hıristiyan Dünyasında Bilim, İslam Dünyasında Bilim, Rönesans Dönemi Genel Özellikleri ve Rönesans Dünyasında Bilim, Bilimsel Devrim Çağlarında Bilim (18. yy. a kadar)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur
|
3
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
5
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
3
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
2
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
-
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
-
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|