ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BİLİM TARİHİ II FEL631 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimin tarihsel sürecini kavrar.
    2-Bilimin değerini tartışır.
    3-Bilimin toplum ile ilişkisini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler10280160
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   302
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10,07 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel giriş
    2 17. ve 18. yüzyıllarda bilim
    3 17. ve 18. yüzyıllarda bilim
    4 17. ve 18. yüzyıllarda bilim
    5 19. yüzyılda bilim
    6 19. yüzyılda bilim
    7 19. yüzyılda bilim
    8 20. yüzyılda bilim
    9 20. yüzyılda bilim
    10 20. yüzyılda bilim
    11 Sunum
    12 Sunum
    13 Sunum
    14 Sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Murat ÖNER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Butterfield, H., The Origins of Modern Science, New York 1960. Harman, P.M., Bilim Devrimi, Çeviren: Feza Günergun, İstanbul 1991. Tekeli, Sevim, E. Kahya, M. Dosay, Bilim Tarihine Giriş, 2009.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı Newton sonrası bilimsel gelişmelerin incelenmesidir.
    Dersin İçeriği Newton sonrası bilimsel gelişmeler, xııı ve xıx. yüzyıllarda bilim, evrenin oluşumu ve büyük patlama kuramı, elektrik ve elektromagnetik kuramı, kuantum ve görelilik kuramları, atom kuramı, sınıflama düşüncesi, Charles Darwin ve evrim kuramı, Mendel ve kalıtım kuramı, kaos teorisi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 2
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 4
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 3
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. 4
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster