Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Murat ÖNER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Butterfield, H., The Origins of Modern Science, New York 1960.
Harman, P.M., Bilim Devrimi, Çeviren: Feza Günergun, İstanbul 1991.
Tekeli, Sevim, E. Kahya, M. Dosay, Bilim Tarihine Giriş, 2009.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı Newton sonrası bilimsel gelişmelerin incelenmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Newton sonrası bilimsel gelişmeler, xııı ve xıx. yüzyıllarda bilim, evrenin oluşumu ve büyük patlama kuramı, elektrik ve elektromagnetik kuramı, kuantum ve görelilik kuramları, atom kuramı, sınıflama düşüncesi, Charles Darwin ve evrim kuramı, Mendel ve kalıtım kuramı, kaos teorisi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur
|
2
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
4
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
3
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
3
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
4
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
-
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
3
|