Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması.
|
K1- S. 3-15
|
2
|
İbn Arabî`den Önce Tasavvuf
|
K1- S. 15-29
|
3
|
İbn Arabî`nin Hayatı ve Yaşadığı dönem.
|
K1- S. 29-42
|
4
|
İbn Arabî`nin Tahsili
|
K1- S. 42-66
|
5
|
İbn Arabî`nin İlmi Kişiliği
|
K1- S. 66-85
|
6
|
İbn Arabî`nin Tasavvufi Kişiliği
|
K1- S. 85-104
|
7
|
Vahdet-i Vücûd Nazariyesi
|
K1- S. 129-151
|
8
|
Varlık
|
K1- S. 151-179
|
9
|
Varlık Mertebeleri
|
K1- S. 179-202
|
10
|
Latayyün- Taayyünü Evvel
|
K1- S. 202-230
|
11
|
Tayyüni Sani, Ruhlar Alemi
|
K1- S. 230-253
|
12
|
Misal âlemi- Cisim âlemi, İnsan-ı Kamil
|
K1- S. 253-276
|
13
|
Ibn Arabi`nin Felsefi Değerlendirmesi
|
K1- S. 276-303
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İlhan Yıldız
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. İlhan Yıldız
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Arabi, M. İ., & Demirli, E. (2008) Fütûhât-ı Mekkiyye, Üçüncü Basım, Litera Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Adamson, P., & Taylor, R. C. (Eds.). (2007) İslam Felsefesine Giriş. Küre Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin İbn Arabî`yi derinlemesine tanımasını ve Vahdet-i Vücûd nazariyesini kavrayarak konu hakkında akademik çalışma ortaya koyma becerisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
İbn Arabî ve Vahdet-i Vücûd
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur
|
4
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
3
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
3
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
-
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
-
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|